Föräldrapenning vid sjukskrivning

Mynta2

Trådstartare
Min kompis har efter 7 års tid blivit gravid. Saken är denna att, under de senaste 4 årena har hon varit sjukskriven pga en arbetsskada. Hon har de senaste 2 månaderna börjat arbetsträna, dock på halvtid. Vad kommer hennes föräldrapenning baseras på egentligen ? Får hon lägsta ersättning eller vad ? Eller blir det samma som om hon vart sjukskriven ?

Sv: Föräldrapenning vid sjukskrivning

Hej!

hon kan gå in på FK´s hemsida och göra en beräkning av vad hon ska få i föräldrapenning...tror hon behöver e-leg till dom sidorna..alt gå in till FK....Hade själv lite krångel när jag blev gravid med mitt tredje barn och var sjukskriven sen 5 år tillbaka.... men jag fick min sjukpenning omvandlad till föräldrarpenning...så länge hon inte har sjukersättning(sjukpension) så ska det inte vara något konstigheter...Det bästa rådet är att gå in till FK och be dom klargöra vad som gäller:confused://TarzanandJane

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 965
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 464
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 080
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka