Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
I bland blir jag vekligen förvånad
Hästen är ett djur som är i mycket stort behov av att få röra sig MÅNGA timmar om dagen. Självklart skall du släppa ut hästen. Jag kommer från mellan Sverige och där rider man eller kör hästarna i ur och skur. Tänk dom i Norrland. Skall deras hästar gå i ide från hösten och så dammar man av dom til våren när snön har försvunit. Helt vansinne. En häst om står på stall för mycket tappar muskler och skaderisken blir mycket större när den väl kommer ut i hagen igen och börjar bralla och springa som en tok. Det är våran skyldighet att se till att hästen får fysisk och psykisk stimulans. Jag är säker på att en häst är lyckligare av att få vistas ute och kommer därefter också att prestera bättre. Lycka till!
Hundträning Vi körde ett spår ikväll på 900 m, med 2:45 h liggtid, mest torra lavar men lite skiften och väg att passera. Eftersom hon är i löpen är...