förbättra galoppen på travare

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare appleflower
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 909
A

appleflower

har ett varmblod som jag rider. hon är ovanligt fin i skritten och traven. har även en bra grundgalopp men den behöver stärkas och hon behöver lära sig att vänta och inte springa så. nån som har nå bra tips på att få lugnare, rundare galopp?

Sv: förbättra galoppen på travare

Det är så olika vad som fungerar från häst till häst.
Jag hade två travare förut och den ena lät jag galoppera på lång tygel och det fungerade jättebra, han fick en jättehärlig galopp till slut.
Den andra blev helgalen när han fick lång tyel, bara sprang och sprang. Så honom fick jag försöka jobba på annat sätt. Började med att bygga upp honom i skritt, red mycket i skogen runt stock och sten och mycket klättring blev det också. Sen började vi öva på volter och efter mycket träning så satt det, men det tog ett halvår ungefär per häst.

/M

klättring är väldigt bra!galoppera först ute i lite snabbare tempo tills hästen känns balanserad i det,varmblod har oftast problem i början med galopp på spår eftersom de inte har tillräckligt mkt muskler.

Studshoppning. Samt själva galoppfattningen. Ur skritt tar den bäst, och hästen slipper springa in i galoppen.

Tempoväxlingar, fattningar och galoppera ett par steg för att sedan bryta av, gör om samma sak igen.
Det viktiga är att innan varje fattning ska hästen vara i balans.

Ju starkare hästen är desto bättre fattningar och mer samlad galopp.

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 297
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Cattis_E
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: Pinus
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 180
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31