”Förbundskaptenen saknar förtroende för mig”

Jävla sandlåda. De bästa ska väl tävla i ett landslag, uttagningen ska gå på meriter och form och inte avundsjuka och skitsnack bakom ryggen (om Linda tillhör de som på form och meriter bör rida vet inte jag då jag inte är tillräckligt insatt, men att vuxna människor beter sig som småungar är ju tamejfan otroligt).

Spontant låter det ju som barnsligt trams. Däremot är ju stämningen och förtroendet för övriga lagkamrater otroligt viktigt i just ett lag, därför tycker jag inte heller att det är jätte konstigt.
Tänk er att åka på diverse landslagsträningar/läger osv så är det en som suger energi ur hela laget och förstör stämningen. Jag säger inte att det är så i detta fall, för allt vi vet kan det ju lika gärna vara avundsjuka, och ren rivalitet.

Jag tycker inte att detta är ett dugg konstigt. De formuleringar som användes i hennes kritik var inte genomtänkta och hon gav också uttryck för att hon inte ville ha med någon förbundskapten alls att göra i framtiden - varsågod, du fick som du ville.
Men det är ju en ny förbundskapten väl?

Jag tycker inte att detta är ett dugg konstigt. De formuleringar som användes i hennes kritik var inte genomtänkta och hon gav också uttryck för att hon inte ville ha med någon förbundskapten alls att göra i framtiden - varsågod, du fick som du ville.
Orden kanske var lite ogenomtänkta men de flesta normalbegåvade personer bör klara av att förstå vad hon egentligen menade. Jag som har typ noll koll på ft förstod direkt vad hon syftade på med tanke på alla konstiga turer med att jaga runt ryttarna utan tanke på nyttan med det vare sig för dem, hästarna eller kommande resultat.

Korrekt, men hon sa att hon "aldrig tänkte underordna sig en förbundskapten igen"
Om jag var näst på tur för tjänsten skulle jag inte vara supersugen på att samarbeta med henne efter det.

Tänkte exakt likadant, jag fattar inte hennes gnäll i pressen faktiskt. Hade hon verkligen velat hade hon ju kunnat ta upp det hon tidigare sagt och dementera det, men det gör hon ju inte. Man kan ju inte ena dagen säga att "Jag kommer vägra samarbeta" och andra gnälla över att man blir tagen på orden.

Orden kanske var lite ogenomtänkta men de flesta normalbegåvade personer bör klara av att förstå vad hon egentligen menade. Jag som har typ noll koll på ft förstod direkt vad hon syftade på med tanke på alla konstiga turer med att jaga runt ryttarna utan tanke på nyttan med det vare sig för dem, hästarna eller kommande resultat.
Se mitt andra svar. Gärna konstruktiv kritik, och jag tänker inte ge mig in på att bedöma förbundskaptenernas arbete, men vissa av sakerna hon sa var helt enkelt över gränsen och som man bäddar får man sova.

Som jag ser det så fungerar hela förbundet såhär, var tyst och kom inte med någon kritik för då blir man utanför på något vis.
Och jag tycker det är en förbundskaptens uppgift att lyssna på ryttare och även medla vid diskussioner samt att ur det få en sammansvetsad grupp, detta slår bara split.Jag tycker det är riktigt dåligt gjort.

Korrekt, men hon sa att hon "aldrig tänkte underordna sig en förbundskapten igen"
Om jag var näst på tur för tjänsten skulle jag inte vara supersugen på att samarbeta med henne efter det.
Såna uttalanden är ju rent av urkorkade. Precis på samma sätt som det är upp till förbundskaptenen att leda laget så är det ju ändå upp till medlemmarna att också följaledningen.
Däremot är min uppfattning att ridsporten över lag är rätt fientliga mot nytänk vare sig det gäller ett nytt bett eller ett nytt sätt att agera inom landslagen. Dessutom är uppfattningen också att man absolut inte bör komma med kritik uppåt i leden, för gör man det så blir man direkt utesluten och inte bara utesluten utan åker på rätt mycket smutskastning. Min uppfattning om det kanske inte stämmer, jag är inte jätte insatt men när det händer något, vare sig det är småtjejer som dricker alkohol eller en ryttare inte kommer med i landslaget så känns det som att det verkligen är toppstyrt och de åker på rätt mycket skit.
NÅGOT behöver oavsett göras, vem som än har rätt eller fel, det var ju inte alls länge sedan det var liv på hoppsidan, både först med en ryttares relation till en kapten och sedan ännu mer drama runt samme kapten. Varför uppstår dessa konflikter hela tiden? Något, oavsett ryttarnas eller ledningens fel så görs något fel!

Om jag var näst på tur för tjänsten hade jag sett till att försöka etablera en vettig relation med en av Sveriges mest framgångsrika fälttävlansryttare genom tiderna istället för att ha nollkommunikation.

Att Linda ruttnade när Staffe var kapten är hon inte ensam om, hon är bara den enda som vågat ta bladet från munnen.

Se mitt andra svar. Gärna konstruktiv kritik, och jag tänker inte ge mig in på att bedöma förbundskaptenernas arbete, men vissa av sakerna hon sa var helt enkelt över gränsen och som man bäddar får man sova.
Den förre kaptenen var nog den som skapade det klimatet och det finns att läsa intervjuer med honom där man förstår bakgrunden.

Det FÅR helt enkelt inte vara så att de aktiva beläggs med munkavle, vad är det här för sport där locket ska läggas på hela tiden?? Det gäller ju alla grenar, inte bara fälttävlan. :crazy:

Ja hon uttryckte sig klumpigt och inte smart.
Men samtidigt tycker jag förbundskaptenen kan ta kontakt med henne och inte bara gå på artiklar i media.
Jag tycker båda beter sig fånigt.
Men sen är det möjligt att hon har kritik som förbundet bör lyssna på.

Jag tycker att det var fruktansvärt dåligt gjort av Linda att gå ut i media på det sättet hon gjorde.
Om situationen är ohållbar och man inte får något gehör från förbundet så kan jag förstå om man väljer att gå ut i media som ett sista försök att få till en förändring.
Men Linda gick ut i media EFTER det att den gamla kaptenen avgått, när han inte har någon möjlighet att bättra/förändra sig. Det är ren smutskastning.
Jag förstår varför den nya kaptenen inte vill ha med Linda i laget, men samtidigt är hon väldigt duktigt. Detta blir ju lite en fråga om hur illa man får bete sig bara för att man är duktig kan jag tycka.

Men har de överhuvudtaget pratat med varandra? Alla vet att media gärna skruvar till saker, att då bilda sig en uppfattning om en person enbart av vad som skrivs i media är inte professionellt. Jag tycker det var fel av Linda att vända sig till media, samtidigt borde en förbundskapten kunna stå över att ge igen med samma mynt (eller värre).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det var en glad Viktor Melin som tog emot det personliga samtalet från hoppningens förbundskapten Henrik Ankarcrona i måndags...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En häst gick genom isen på långfredagen. När räddningstjänsten kom till platsen hittade den en sadlad häst med vatten upp till omkring...
Svar
0
· Visningar
1 141
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter – Jag skördar bara frukten av ett långsiktigt arbete, nu ska det bara förvaltas och utvecklas, konstaterar hoppningens förbundskapten...
Svar
0
· Visningar
452
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Linda Algotsson inledde bra i dressyren. Men ett misstag i terrängen förstörde resultatmässigt och Algotsson slutade 45:a. – Placeringen...
Svar
0
· Visningar
730
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka