förbygel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 724
Sv: förbygel?

den sitter ju fast i sadeln (vid manken) och i sadelgjorden mellan hästens framben. så det tar ju stopp när sadeln börjar glida bakåt.

hur menar du då? att den glider på sniskan eller?

Passar på att slänga in en liten fråga här jag med!!

Är förbygel och brösta ungefär samma sak alltså?

Jag har fattat det så iaf, men förbygeln kanske har nån mer funktion än vad bröstan har?

de har samma funktion men olika utformning.

en brösta kan vara bra att ha tex om man har en häst som behöver magplatta eftersom det inte finns någon rem att fastna i med broddar osv

aa precis!
en förbygel sitter ju mellan hästens framben medans bröstan är fäst i sadelgjorden på sidorna!

Ok, då är jag med!! :D

Har undrat över detta ett bra tag nu, men inte riktigt orkat skapa nån tråd om det... ;) Så nu hi-jackade nån annans istället!! :p

Liknande trådar

Utrustning Nu är det säkert jag som är lite trögtänkt, men finns det nåt smart och smidigt sätt att se till att equibandet inte glider bakåt (eller...
Svar
4
· Visningar
391
Senast: Linda_A
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 405
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
434
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 877
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V