• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nyrelski
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 456
N

Nyrelski

Jag letar efter en förbygel helt i läder, utan resår och som ska se enkel ut, inte massa extra ringar och knäppen.
Svart och helst med mässingspännen. Den behöver inte ha martingal.

Någon som har tips på märke? Gärna bild också :)

Sv: Förbygel

Jag tänkte också på Glengordon...

Jag tycker den ser så plastig och stel ut, men det kanske den inte är?
Då var faktiskt den på hööks finare.

Frank Bains är jättefina och har verkligen bra kvalitet, men jag har inte råd med en sån tyvärr :(

Hur är det föresten med förbyglar till trav, ser de likadana ut eller knäpps de på något annat sätt?

Jag tycker de brukar vara fina :idea:

Nyrelski skrev:
Jag tycker den ser så plastig och stel ut, men det kanske den inte är?

Jag tror det är färgen... Min kompis har ett träns i liknande färg, tror att det är samma märke, det ser plastigt ut men känns jättefint.

Jag köpte en sådan för ngn vecka sedan av märket Jacson. Kostade drygt 300:- tror jag. Annars finns ju, som många andra tipsat om, Glen Gordon.

Självklart är det ju inte värsta superlädert, men jag tycker att det är bra med tanke på vad de det kostar! Har själv ett träns och matchande förbygel som hemmagrejer, var lite stelt i början men är nu riktigt trevliga i lädret tucker jag!:)

Jag hittade en "tokbillig" pâ Bole förra sommaren, doppade den i B&E supebra läderolja och satte pâ egna kabinhakar, fôr att fästa i sadeln.:bump:

DSC01170.jpg

Sâ här ser den ut

Det är en sån jag har tänkt mig! Får kolla runt i lite affärer och se vad jag hittar.
Vad är Bole?

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 228
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 074
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?