Förebygga förkylning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sock
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 726
S

Sock

Kan man förebygga förkylning på häst på något sätt? Finns det något hästarnas "enchinaguard" som fungerar?

Sv: Förebygga förkylning

Sock skrev:
Kan man förebygga förkylning på häst på något sätt? Finns det något hästarnas "enchinaguard" som fungerar?
En bra och välbalanserad foder stat som är hygienisk är A och O fö rhästens välbefinnande. En trevlig stallmiljö med bra luft, hygieniskt i boxen och god omvårdnad med trevliga hagar brukat vara det bästa. Sedan finns det ju div. örter, men som sagt har du en bra analyserad foderstat så är det ju bäst. Örter är inte riktigt "min" grej har svårt att se några världsomvälvande förändringar med hjälp av det.

Sv: Förebygga förkylning

Hej! Du kan pröva honey C, Det använder vi i stallet och det funkar bra.

Liknande trådar

Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: Elo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fång kan snabbt utvecklas från ett obehag till ett livshotande tillstånd för din häst. Tidig upptäckt och snabb behandling är avgörande...
Svar
0
· Visningar
72
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
426
Senast: animalasia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På svenska betesmarker kan det växa alsikeklöver som för hästar kan orsaka förgiftning i stora mängder. Symtom som ljuskänslighet...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka