förklädda monster

soffa

Trådstartare
Jag har nu vägt mina bus. De är snart 15 v och väger 1.660 hane och honan väger 1.760. Ni som brukar väga era katter vad brukar era väga vid 15v och var kommer dessa att sluta? Växer järnet gör de. Hmm är det katter eller förklädd lo jag har?

Sv: förklädda monster

Kullen jag hade hemma vägde vid 13 veckor 1315 - 1694 gram. Så dina har väldigt normala vikter :)

Vår senaste vägde 1600g vid 16 veckor. Men de är små katter hela den familjen. Fullvuxna brorsan väger i dag ca 2,5 kg (i lagom hull enligt vet). Samma brorsa vägde 1400g är vi tog hem honom, 5 månader gammal :eek: men det har han tagit igen.

Ojdå det skillde ganska mycket.

Msluna, Rumpnissen, Sandros och Bengeten

Nu blev ju jag nyfiken vad har/hade ni för raser?

Mina var devon rexar. Som vuxna väger honorna ofta 2,5-3,3 kg ca, och hanarna har jag inte riktigt koll på vikten (har bara honor)

har bengaler :D Honor ska väga mellan 3-5kg alla mina honor är stora men de ser ej ut att väga så mycket som de gör...rena muskelknippen:D

Ooops....
Vad ska det bli utav den tro:)
Hur mycket brukar de väga som vuxna?
Undrar om jag inte sett en bild på din med i sele.

Ja mamman till min gamling är inte så stor hon heller mellan 2.5 o 3kg (i vanliga fall, nu har hon vissa likheter med en fotboll)

Ungefär som Charlie min hona, hon är kompakt och mycket muskler (det är hon som är bossen):)

Hanarna brukar ligga på 6-8 kg tror jag dom brukar säga. Så vi får väl se hur stor han blir, hans pappa är rätt stor iaf :)

Nu är de vägda igen hane väger 1.8kg honan 1.9kg de går upp 140g på 5 dagar, är inte det mycket? kollar man deras viktkurva så ökar de väldigt fort i vikt, kan katter växa för fort? Honan är jämn och ganska kompakt hanen är gänglig och ser ut som en hög brant kälkbacke. (extremt överbyggd i bak eller vad det nu heter på katter)

Min katt har ökat med 300 gram i veckan mellan åldern 16 och 18 veckor. Så jämfört med min så är 140 gram lite. Men sen har jag ingen aning om vad normal viktökning är heller.

Hmm... mina 14 veckors blir väl jättestora för pojkarna väger drygt 2 kg....:) Sen har jag tre 9 veckors som väger drygt 1 kg...

Jaa... rediga pojkar :)

mina låg på ca 1.1kg o 1.2kg vid 9 veckor så då ligger de rätt lika i vikt.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 192
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka