förklädda monster

Sv: förklädda monster

De ungar jag har sålt har legat mellan 1,6 och 2,5 kg vid flytt (14-16 veckor gamla).

Jag har korater, som vuxna väger honorna runt 3-3,5 och hanar 5-6 kg. Min inköpta hona vägde bara 1,2 vid 15 veckor, men är idag relativt stor (nej, men tung) men sina 3,8 kg muskler. Det tog henne väldigt lång tid att bli "färdig".

Ja nu går det inte så fort uppåt med vikten längre. Kattungarna äter dåligt och utekatten mår inge vidare heller. Den ena av ungarna har fått i sig lite kokt fisk och den andra lite buljong (från fisken). Dricker vatten gör de och busat har de gjort men de behöver börja äta igen. Tänk vad fort det kan vända från två glada matvrak till att inte vilja äta.

Har två sjuka små kattungar. Hoppas det vänder snart för Milou och att han får behålla maten. Han har fått dropp under ca 3 timmar idag och förmodligen blir det likadant i morgon om det inte vänder och att han får behålla maten.
Charlie mår bättre.

Men åh, stackars små kissena. Håller tummarna för att de snart blir bra. Har vet någon förklaring på vad det kan vara?

Tack för alla hållna tummar det behövde vi!

De trodde först att det kunde vara kattpest p g a de häftiga kräkningarna men vet tyckte att de var i för bra skick efter så lång tid för att vara kattpest. De tog lite prover på Milou Alp var förhöjt Alat normalt plättarna var förändrade (tog inte in all info var alldeles för trött) men hon trodde det var någon form av infektion.

Nu har det vänt för dem de har ätit ca en tesked mat var och har fått behålla det + vätskeersättningen som de får varje timme. Nyss så busade de här.
Även om de tar ut sig så de blir alldeles slut så är det ändå härligt att se dem busa igen. Nu är det bara Hadde som är dålig han blev sjuk inatt och han fick risavkok när de värsta kräkningarna slutade och nu får han vätskeersättning och han ser hyfsat fräsch ut även om han är sjuk hoppas det vänder fortare för honom än vad det har gjort för de andra.

Senast ändrad:

Det har tagit lång tid för Hadde att hämta sig och börja äta själv. I onsdags vägde han 3.2kg och tre gånger förra veckan fattade jag beslutet att nu var det dags för honom att få somna in då piper hna iväg till matskålen och äter lite hmm..det blev ytterligare ett vet besök och nu blev det urinanalys och antibiotika redan dagen efter syntes en märkbar förbättring hos honom.
(igår fick Frida ovett för att ha ätit upp kattmaten när jag var ute med busen i sele gissa om jag skämdes när det gick upp för mig att det var Hadde som hade länsat fatet).

Milou väger nu 2.2kg så han har hämtat sig jättebra och Charlie hmm hon är en riktig liten knubbis 2.3kg väger hon och jag är bara så glad över att de äter och busar som vanligt igen :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 192
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka