Förkyld häst?HJÄLP!!!!

Sv: Förkyld häst?HJÄLP!!!!

jag ger 2 msk citr,saft till honom.
vet ej om det är citronsaften,det blöta höet el vitlöken som gjort susen, men det var ett tips jag fick av en stallkamrat:p
och gett det i ca 2 veckor nu

hej!!!!
jag tror att det kan hjälpa me vitlök och lite skritt per dag....
så hade ja iallafall gjort......

Det finns hostmedicin för häst, men du kan faktiskt göra egen:

Gå till en välsorterad kryddbutik, vi har en som står på torget varje torsdag, och köp:
-Lakrisrot-mald, obs! inte hel stört omöjlig att mala själv
-Anis-som gröna "flingor" typ grovmalen
-Fläder
-Timjan
-Vitlök, orkar du, pressa färsk, orkar du inte köp pulver.

Jag hade timjan och anis som bas, plus en påse var av de andra örterna blandade i en burk, jag gav ung 2dl/dag och ringalde över honung. Smaskens!

Funkar som hostdämpande och lite slemlösande, hästar precis som mäniskor kan ju få vanliga förkylningar som inte dirket påverkar. Samt att de kan utveckla kronisk hosta och bronkit, så hetsa inte upp dig i onödan utan vanligt sunt förnuft kommer du långt med.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 169
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 537
Senast: Idaw83
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 743
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka