Förkyld häst!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare chanolundsgard
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 691
C

chanolundsgard

Min fyra åring började med att bli snorig och sedan hostig, satte på honom ett täcke och lät honom gå ute då han snorade ännu mer på nätterna inne...han har nu även fått svullna körtlar. han har ingen feber och är ganska pigg i övrigt, har fått slemlösande nu av vetrinären som inte ville ge honom pencilin om han inte hade feber, ingen annan häst har fått det. vetrinären sa hjälper inte slemlösande är jag tvungen att ta in honom på en klinik och kolla luftrören och lungorna.. någon som känner igen sig eller har några tips för att hjälpa min guldklimp?:confused:

Sv: Förkyld häst!

Kan vara en släng av allergi, det är faktiskt rätt många hästar som har känning av pollen nu....

Sv: Förkyld häst!

jo det är klart, finns det nåt att ge honom som kan lindra i så fall vad? tycker det är konstigt för han har aldrig haft besvär innan...

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 182
Senast: Mint
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 043
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad... 2
Svar
26
· Visningar
2 941
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 368
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka