Förkyld häst..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Franko_81
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 205
F

Franko_81

Jag tror att min ponny har blivit lite förkyld, endast vitt snor och igår så hostade hon 1 gång när ja red så jag skrittade hem igen.
Men kan man rida när hästen är lite förkyld? :o

Sv: Förkyld häst..

Det är klart man kan !, mitt gamla fullblod hostade och när jag red honom så tyckte han det var skönast at5t hosta "ut" allt, och när han fick göra det gick ridpasset utan problem. så fortsätt rid du, men tänk på att han inte gör det med flit och ge efterpå tygeln.

Sv: Förkyld häst..

Ta tempen på din häst och kolla den så att den inte har feber. Så länge snoret är vitt så är det ingen större fara. Men var lyhörd för hur hästen verkar. Tänkt på hur du själv kan må när du är förkyld! kan vara en bra ide att rida lungt utan större krav. Skritt o lite trav i skogen typ. Men du känner nog om hästen mår så dåligt att den inte orkar jobba..

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
293
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 239
Senast: TinyWiny
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 182
Senast: Mint
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka