Förlänga ridstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare heylan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 002
H

heylan

Jag har haft lite svårt att hitta ridstövlar som passar (och som även passar min skrala studentekonomi...), men nu har jag äntligen hittat ett par begagnade, som ersättare till mina gamla, och som är fina och funkar riktigt bra! :) Dock är de typ 1,5-2 cm för korta, men en skomakare borde väl kunna fixa det?

Är det någon som har erfarenhet av att förlänga skaften? Resultat? Sätter de på en "krage" (tycker faktiskt att det är rätt snyggt!), eller finns det andra sätt att lösa det? Kostnad?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Förlänga ridstövlar

heylan skrev:
Jag har haft lite svårt att hitta ridstövlar som passar (och som även passar min skrala studentekonomi...), men nu har jag äntligen hittat ett par begagnade, som ersättare till mina gamla, och som är fina och funkar riktigt bra! :) Dock är de typ 1,5-2 cm för korta, men en skomakare borde väl kunna fixa det?

Är det någon som har erfarenhet av att förlänga skaften? Resultat? Sätter de på en "krage" (tycker faktiskt att det är rätt snyggt!), eller finns det andra sätt att lösa det? Kostnad?

Jag har också svårt att hitta tillräckligt långa stövlar (och byxor) utan att de är i jättestorlekar samtidigt. Jag vet inte om det går att förlänga, jag undrar om det vida i vaden kommer för lång tner i alla fall om du förstår. MEn mät och fråga en skmakare. Sen är det ju frågan om vad det kostar?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Förlänga ridstövlar

Det breda vid vaden sitter på rätt ställe! ...det var därför jag tänkte att det kanske går att sätta på en sådan krage upptill..? ..hmm...hoppas att det inte är alltför dyrt om det går att fixa... Dom funkar ju alldeles utmärkt nu, det är bara jag som ha hakat upp mig lite på att jag tycker att de är korta..!

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
33
· Visningar
1 281
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10