Förlorat en vän...

Innan mitt nuvarande förhållande fick jag lämna det innan hals över huvud mer eller mindre och köpte basen snabbt på Ikea. Då hjälpte mamma och pappa mig 3-4 ggr sisådär under en säg två veckors period och varje besök startade vi med att äta. Då har man fått varva ner en stund efter att man kommit från jobbet och dessutom fått middag och är pigg och glad för att orka gå o shoppa utan att behöva stressa hem till middag och sen tog vi kaffe hos mig oftast :)
 
Innan mitt nuvarande förhållande fick jag lämna det innan hals över huvud mer eller mindre och köpte basen snabbt på Ikea. Då hjälpte mamma och pappa mig 3-4 ggr sisådär under en säg två veckors period och varje besök startade vi med att äta. Då har man fått varva ner en stund efter att man kommit från jobbet och dessutom fått middag och är pigg och glad för att orka gå o shoppa utan att behöva stressa hem till middag och sen tog vi kaffe hos mig oftast :)

Jag bjöd givetvis för att visa att jag verkligen uppskattade att dom orkade hänga med mig efter en lång arbetsdag, då är lite mat det minsta tycker jag :)
 
Innan mitt nuvarande förhållande fick jag lämna det innan hals över huvud mer eller mindre och köpte basen snabbt på Ikea. Då hjälpte mamma och pappa mig 3-4 ggr sisådär under en säg två veckors period och varje besök startade vi med att äta. Då har man fått varva ner en stund efter att man kommit från jobbet och dessutom fått middag och är pigg och glad för att orka gå o shoppa utan att behöva stressa hem till middag och sen tog vi kaffe hos mig oftast :)
Vi i min familj äter oxå oftast på ikea innan vi handlar.God mat för priset och så är man snäll och gullig sen.
 
Igår besökte vi Ikea ihop. Vi hade pratat på telefonen dagen innan om att vi skulle äta där och jag skulle hämta henne från hennes jobb. Lunchtid så jag sa att jag vill äta först och sen gå i varuhuset. När vi är på Ikea vill hon först gå i varuhuset och blev skitsur när jag ville äta. Ordentligt gräl pga av en sån skitsak.

Idag skrev hon till mig och undrar om vi kan träffas. Ja vi kan väl äta ihop skrev jag. Hon vet att jag är dålig på att laga mat och vi brukar alltid äta på ett stamhak när vi träffas. Jag hämtar upp henne på stationen eftersom hon hade varit i stan och shoppat. Jag kör som vanligt till stamstället och hon blir upprörd och säjer att hon förväntade sig att vi åker hem till mig och äter. Hon hade inte pengar till mat sa hon.

Jag sur och säjer att det fanns pengar till kläder men inte till mat. Hon sur och menar att hon trodde jag skulle bjuda på mat. Jag sur eftersom jag har bjudit på mat kanske 15-20 ggr under årens lopp och hon enbart en gång.

Nåja. Jag hade ingen mat hemma så jag sa att vi måste handla och jag vill att hon betalar hälften eftersom jag inte vill bjuda mer. Hon sur förstås och berättar hur knäpp jag är som vill äta innan jag går på Ikea. Hon hade minsann frågat både sin mamma och sin sambo om man äter innan man går på Ikea. Och båda hade sagt att ingen normal människa äter innan man går på Ikea.

Ledsen.
Jag har läst igenom tråden och en del av era missförstånd verkar bero på dålig kommunikation. Bättre att skriva ordentligt istället för att tro att personen förstår vad man menar, när man säger att man jobbar hemma och därför ser ut som kaos. Det kan misstolkas som i att man vill ha hjälp att städa upp snarare än att man vill äta någon annan stans.
Angående att hon inte bjuder igen om du bjudit på mat oftare ön henne. Prata om det.
 
Förstår inte problemet... Din fd vän vill inte va din vän längre pga "whatever reason" ... Dumpa... Okej nu växer inte vänner på träd och svårare blir de ju äldre man blir... Men dåliga vänner är INTE bättre än inga vänner alls...
 
Nu skriver hon och vill bjuda mig på mat. Men jag är bortrest den dagen som hon föreslog. Och hon kommer väl att tolka mitt nej som en undanflykt.
 
Nu skriver hon och vill bjuda mig på mat. Men jag är bortrest den dagen som hon föreslog. Och hon kommer väl att tolka mitt nej som en undanflykt.

Du får väl se till att det tydligt framgår att du vill ta den där middagen en annan dag?

T ex. "det låter supertrevligt, tyvärr är jag bortrest den xx. Men jag tar det gärna en annan dag, skulle den yy passa?"

Håller med övriga, er inbördes kommunikation verkar bedrövlig.
 
Fast ärligt talat så har jag tappat lusten att träffas. Det är för att det alltid är kommunikationsmissar mellan oss. Vi är nog för olika. Hon är gränslös och är van att sambon gör allt för henne och sen när jag inte gör det blir hon sur.
Det var hon som sökte igenom min telefon när jag gick till köket för att hämta mer att dricka. Som någon frågade, har hon några bra sidor? Och att jag ens behöver fundera över svaret säjer jk en del.
 
Fast ärligt talat så har jag tappat lusten att träffas. Det är för att det alltid är kommunikationsmissar mellan oss. Vi är nog för olika. Hon är gränslös och är van att sambon gör allt för henne och sen när jag inte gör det blir hon sur.
Det var hon som sökte igenom min telefon när jag gick till köket för att hämta mer att dricka. Som någon frågade, har hon några bra sidor? Och att jag ens behöver fundera över svaret säjer jk en del.

Inte för att din vän låter sådär jättesympatisk, (även om det lät trevligt att hon tog till sig av vad du sa och ville bjuda dig på middag!) men... Om du nu brukar kommunicera på samma vis som du återgett, så tänker jag att du nästan alltid har/kommer få problem med kommunikationen i relationer?
 
Fast ärligt talat så har jag tappat lusten att träffas. Det är för att det alltid är kommunikationsmissar mellan oss. Vi är nog för olika. Hon är gränslös och är van att sambon gör allt för henne och sen när jag inte gör det blir hon sur.
Det var hon som sökte igenom min telefon när jag gick till köket för att hämta mer att dricka. Som någon frågade, har hon några bra sidor? Och att jag ens behöver fundera över svaret säjer jk en del.
Jag skulle bli galen om nån sökte igenom min mobil sedan jag lämnat rummet.......
 

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 168
Senast: Acto
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 400
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 784
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp