Förlossningskontrakt

viv

Trådstartare
Undrar om någon här har erfarenhet av ett förlossningskontrakt?
Hur funkade det för er? Hur slutade det? Med snitt eller inte?

Tacksam för så många svar som möjligt, både positiva och negativa :)

Sv: Förlossningskontrakt

Förlossningskontrakt är väl att det är självklart att man ska få ett snitt och det skrivs av en överläkare?
Vägen dit kan jag tänka mig är igenom barnmorska till att börja med. Har man någon sjukdom/skada som gör att man inte kan föda vaginalt eller är det någon form av rädsla som inte t.ex. auroramottagningen inte kan hjälpa till med.

Ett förlossningskontrakt innebär att man låter förlossningen komma igång naturligt istället för att få ett utsatt datum. Men man kan när som helst (så länge det går självklart) avsluta förlossningen om man vill med ett kejsarsnitt. Om jag förstod min bm rätt.

Har pratat med min bm om förlossningskontrakt då hon tycker att det verkar vara ett alternativ för mig. Går redan regelbundet hos en mödravårdspsykolog och på aurora-samtal. Efter en våldtäkt för några år sedan mår jag jättedåligt över det här med förlossningen. Jag är 25 och har aldrig ens gjort en vanlig gyn-undersökning :o Det funkar helt enkelt inte, får panik och ångestattacker.
Så det jag undrar egentligen, var kanske lite luddig i mitt första inlägg, är om någon här har erfarenhet av ett förlossningskontrakt?

det låter ju som en bra lösning för dig i alla fall! kan tänka mig att det hjälper att veta att man kan bli snittad när som om man får panik.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 555
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 017
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 778
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka