Formatera hårdisken

Domenico

Trådstartare
Har en dator med Windows XP som har blivit så fruktansvärt seg, jag tror att jag har fått något slags virus somjag inte får bort vad jag än gör. Min plan var att formatera hårddisken och antingen installera XP på nytt eller slänga in någon variant av linux. Mitt problem är att det inte går att formatera hårddisken då den säger att den används av någon typ av process. Lyckas inte överlista den. Någon som vet vad man ska göra??

Sv: Formatera hårdisken

Du kan inte formatera den hårddisk som datorn startat från, utan du måste starta från CD eller en annan hårddisk.

Installationsskivorna för både Linux och Windows brukar erbjuda möjligheten att formatera hårddisken, så gör det därifrån istället.

Glöm bara inte att spara undan allt du vill ha kvar först.

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära... 2
Svar
32
· Visningar
9 434
Senast: lilstar
·
IT & mobiler Min dator har två hårdiskar och så ska det tydligen vara en som heter "C" och en som heter "D". Varför ??? När jag formaterade om förra...
Svar
8
· Visningar
1 323
Senast: mag
·
IT & mobiler Finns det några snälla dataexperter här? :crazy: Hur sjutton formaterar man om hårddisken och installerar om XP på en Dell (Dell...
Svar
10
· Visningar
1 184
Senast: Skogstokig
·
IT & mobiler Jag ska försöka hjälpa en vän med en dator som är jätteseg och fungerar allmänt dåligt. Har en känsla av att hela hårddisken skulle...
Svar
7
· Visningar
9 394
Senast: michel_89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka