Formatera hårdisken

Domenico

Trådstartare
Har en dator med Windows XP som har blivit så fruktansvärt seg, jag tror att jag har fått något slags virus somjag inte får bort vad jag än gör. Min plan var att formatera hårddisken och antingen installera XP på nytt eller slänga in någon variant av linux. Mitt problem är att det inte går att formatera hårddisken då den säger att den används av någon typ av process. Lyckas inte överlista den. Någon som vet vad man ska göra??
 
Sv: Formatera hårdisken

Du kan inte formatera den hårddisk som datorn startat från, utan du måste starta från CD eller en annan hårddisk.

Installationsskivorna för både Linux och Windows brukar erbjuda möjligheten att formatera hårddisken, så gör det därifrån istället.

Glöm bara inte att spara undan allt du vill ha kvar först.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 426
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 273
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 353
Senast: Milosari
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 853
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp