Formulering

Jamtland

Trådstartare
Jag jobbar ideellt på Ungdomsgården, vi ska bjuda barnen på en resa under höstlovet och jag behöver hjälp med en formulering på anmälningsblanketten.

Det jag på ett snällt sätt vill få fram i blanketten är att barn över 7 år gärna får åka med utan föräldrar men att Ungdomsgården inte tar föräldraansvar för vad som kan hända.

Jag jobbar ideellt på Ungdomsgården, vi ska bjuda barnen på en resa under höstlovet och jag behöver hjälp med en formulering på anmälningsblanketten.

Det jag på ett snällt sätt vill få fram i blanketten är att barn över 7 år gärna får åka med utan föräldrar men att Ungdomsgården inte tar föräldraansvar för vad som kan hända.

Jag funderar lite på vad ni menar med ”inte ta föräldraansvar”? En sjuåring är ju fortfarande ganska liten på många sätt och jämför jag t ex med en skolutflykt så förutsätter jag att en arrangör som säger att det är okej att komma utan förälder ser till att barnet kommer med och tillbaka ”hem”, inte kommer bort under tiden, tröstar om det uppstår ledsamheter, ser till att det finns tid och plats för att äta etc. Är det något av det som inte skulle ingå?

Håller med ovanstående. Ni måste skriva ut vad ni menar med föräldraansvar.

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 069
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 232
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 060
Senast: Ninnurur
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka