D
Doneloge
Vet ej riktigt vart det här ska ligga. Vet nån om det finns ett försäkringsbolag som man kan försäkra ett 19 årigt hbl hos? Det är bara veterinärvård jag är ute efter!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mia_R skrev:En gammal häst har rätt till vet.vård vid behov, oavsett om det finns en försäkring eller inte!
Doneloge skrev:Jag håller med. Tycker det var väldigt dåligt gjort av försäkringsbolaget att neka försäkringen för att betalningen var sen. Hoppas på att de kanske ändrar sig om jag erbjuder mig att betala försäkringen istället för ägaren, för då vet jag att pengarna kommer in i tid!
DjChuikita skrev:mitt sto är 18 år & försäkrat i agria...har alltid varit det, de sa inget om hennes ålder när jag ville försäkra henne..tog visserligen över förra ägarens...men ändå, även gamla hästar ska väl ha rätt till vet.vård.
Nej, jag har inte missuppfattat nånting. Ägaren kommer troligtvis att avliva hästen om vi inte kan försäkra honom (för jag vill/kan inte ha kvar hästen då). Hon har nämligen själv inte råd att ha honom heller och det kommer inte gå att skänka bort honom.Mirraya skrev:Men... jag tror du har missuppfattat en sak. Det är ju inte så att han kommer att avlivas för att försäkringsfrågan inte löser sig...
Men grejen är den att de inte satt en gräns utan, de har bara bestämmt att inte låta oss försäkra honom längre. Det hade varit annorlunda om de sagt att alla hästar över 18 år inte skulle gå att försäkra, men att bara bestämma sig för att inte försäka honom tycker jag är dåligt. Men för försäkringsbolaget är det nog inte lönsamt längre att försäkra honom då vet. kostnader har varit dyra (hade precis fått tillbaka massa pengar av bolaget innan de bestämmde sig för att avsluta fösäkringen)...Piraja skrev:Inse hur höga premierna skulle vara om inte bolagen satte en gräns.![]()
Doneloge skrev:Men grejen är den att de inte satt en gräns utan, de har bara bestämmt att inte låta oss försäkra honom längre. Det hade varit annorlunda om de sagt att alla hästar över 18 år inte skulle gå att försäkra, men att bara bestämma sig för att inte försäka honom tycker jag är dåligt. Men för försäkringsbolaget är det nog inte lönsamt längre att försäkra honom då vet. kostnader har varit dyra (hade precis fått tillbaka massa pengar av bolaget innan de bestämmde sig för att avsluta fösäkringen)...
Doneloge skrev:Men grejen är den att de inte satt en gräns utan, de har bara bestämmt att inte låta oss försäkra honom längre.