Försäkra häst över 15 år?

Zolimita

Trådstartare
Maxåldern för nyteckning av försäkring är väl 15 år? Om jag ska köpa en häst som är 16 år,får man teckna en veterinärvårdsförsäkring då?
Eller går det inte alls att försäkra en häst som är 16 :confused:

Sv: Försäkra häst över 15 år?

Det varierar mellan bolagen och vilken ras du har hur gamla de får vara vid nytecknande, men har hästen ingen försäkring idag som du kan ta över? :idea:

Oftast kan man inte försäkra en häst över femton år, vissa bolag har sexton. Men om du köper en äldre häst/ponny kan du "ta över" förra ägarens försäkring, detsamma gäller om hästen/ponnyn inte klarar sig genom vetrinärbesiktning ua.

Hur funkar det då det är en ridskola som säljer,jag menar om de har någon annan sorts försäkring i och med att det är en ridskolehäst :confused:
Tacksam för svar!

Fråga dem om hästen har en försäkring! Kolla även upp ras och om den har papper samt kolla med försäkringsbolagen här på nätet, där kan du kolla direkt de olika villkoren. Men smartast är som sagt att överta försäkringen om det finns någon.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 517
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 967
Senast: Editten
·
Hästmänniskan Söker tips kring hästköp! Jag tar examen i vår och går i tankarna på att skaffa häst igen. Ekonomin för att köpa en färdigutbildad...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år... 2
Svar
25
· Visningar
3 984
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur