Försäkra hund

Enya

Trådstartare
Enya som är 5 år i sommar är försäkrad i Agria sedan länge och Flappi som vi haft i två månader står ännu på förra ägaren, tills alla paperna är fixade. Nadya, valpen står på uppfödaren i någon vecka till ( ett erbjudande från hans sida så slapp vi fundera på det direkt vi tog hem henne). Nu har jag förstått att Agria är dyra med sina försäkringar och att det finns billigare, men vilka är bäst och billigast om man bara vill ha veterinärvårdsförsäkring och inte liv?

Sv: Försäkra hund

Jag jämförde flera olika innan jag skaffade Selma (för ett år sedan) och då verkade Folksam klart bäst. Ungefär samma villkor som Agria men billigare. :)

Själv har jag IF, Agria har massor av dumma parenteser och är dyrast, ser ingen anledning att välja dem...
Den ena hästen och ena hunden står i Agria, men hundens försäkring avskrivs nu vid förfallodatum och hästen ska placeras om, till Sveland.

//E

Tack för svar, de är nu försäkrade i IF alla hundarna. Det var något krux med valpen så de ska skicka hem papper som jag skulle fylla i, men det hins väl med det också.

Nej, varför betala mer när det finns billigare alternativ som kanske till och med är bättre.

Är Sveland bra till hästarna? Deras försäkring går också ut nu i juni.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 181
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 683
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 654
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 731
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka