Försäkra?

Royal_724

Trådstartare
Köpte en liten shettis för ett tag sen! För att få försäkra henne måste jag ta ut en veterinär för en besiktning för att få försäkra henne va?
Hu mycket kan det kosta?

Sv: Försäkra?

Besiktning eller försäkring?
En besiktning brukar kosta runt 1000-1500 kr.

Det är inte säkert att du måste besikta för att få försäkra. Vissa försäkringsbolag kräver inte bes. vid försäkring för mindre summor (upp till 25.000 eller nåt) och efter det vill de att en av deras ombud kommer ut och gör en bes. Men ring och hör med bolagen så vet du ju. Onödigt att ta ut vet om det inte krävs.

Har för mig att jag hade hört det nånstans, men tänkte att jag bara kanske hade fått för mig det! Vill ju gärna ha henne i samma bolag som jag har min stora, men jag får ringa runt och kolla! Tack så hemskt mycket...

Prata med det ombud som du har till de andra hästarna så ska du se att det går på ett kick!

Har mina hästar försäkrade i Agria och de försäkrar upp till 5000:- livförsäkring + vet förs utan att komma och titta på hästen eller tvång om besiktning.

Va bra....har ju min stora i Sveland, så jag får ringa runt och kolla!
Hade ändå tänkt kolla upp lite vilket försäkringsbolag som är bäst! Haft min stora sen hon var föl och då skrev vi bara över försäkringen på mig och jag tyckte det var bra då! Har ärligt talat dålig koll på alla försäkringsbolag!

Min shettis är vet.vårdsförsäkrad utan livförsäkring hos Agria. Det behövdes ingen vet.besiktning då.

Jag har alla mina i Sveland och de har inte krävt besiktning på någon, upp till 30000:- tror jag det är ok utan. Mitt ombud har kommit ut och kollat och skrivit försäkringspappren direkt.

Har försäkrat båda mina små shettisar och det har inte behövts besiktning på någon av dem. Är försäkrade både liv och vet.vård....

Va bra...då ska jag ringa Sveland på tisdag bra att ha dem i samma! Känns lite oroligt att ha henne oförsäkrad ifall något skulle hända!
Hur mycket kostar en vet.vårds försäkring på ett ungefär?

Kan inte svara på det exakt för jag har alla tre försäkrade i samma försäkring och därmed billigare försäkring.(AGRIA) Men min ena shettis är försäkrad för femtusen och jag tror att vetvården går upp till 20.000. Kan tyvärr inte hitta papprena p g a nyligen flyttat....Jag har för mig att jag betalar cirka 600-800 kr per år för honom.....Den andra är försäkrad för tio tusen p g a att han är så fin att köra och då blir det ju lite dyrare.....

Jag behövde inte ta ut en veterinär för att försäkra min shettis i Agria i alla fall. Betalar runt 800:- per år för hans försäkring för 5000:- i liv och vanlig veterinärvårdsförsäkring.

Okej...det var ju inte så farligt! Blir nog en liv och vet.vårds försäkring på 5000 kr. Tack allihopa för era svar, vart jättemycket till hjälp!

När jag köpte mina shettisar så ringde jag bara in till försäkringsbolaget o fixade försäkringar, inget krav på vet. intyg. Tydligen kan man försäkra upp till 10 000kr utan intyg.

Mina shettisvalacker har jag livförsäkrade till 5000kr o veterinärvård 60 000kr o betalar ca 1000kr/år Dom är försäkrade hos Agria.

Försärkingsbolagen har folk som åker ut och kollar detta. Gäller de högre frösäkringssummor får du ta ut veterinär. men det är inte alltid säkert. Hör med de som du tänkt försäkra hos

De felsta bolag har en högre ålder för shettisar bl a. Både för nytecknande och för när livförsäkringen upphör. De lever ju ofta ganska länge.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 777
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 080
Senast: morgaine
·
Anläggning Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka