Försäkra

E

Egonson

Om vi säger att hästen kostade 35.000 kr i inköp, måste man försäkra den i det då (liv alltså) eller kan man välja lägre summa för livförsäkringen om man vill?

Sv: Försäkra

Lägre är nog aldrig några problem, det är värre om du vill försäkra den högre. Du kan t o m utesluta livdelen helt i din försäkring och på så vis komma ner i premie lite granna. Olika bolag har olika varianter och namn på en sån försäkring så , ring runt o kolla.

Sv: Försäkra

Men kan också ta olika försäkringar för olika behov...
Jag tex har min ena i halva A1 och halvaA2. Då blir premien billigare men jag får bara ut A2 delen om hästen dör.
Min andra har jag i A6- kan han leva får han leva utan att jag kanske inte kan rida honom... Då får jag inte ut en krona...
Som om jag skulle kunna ta bort min häst om det inte behövdes då... Det handlar om åtskilliga tusenlappar i skillnad på priset/år

Så det kostar faktiskt inte speciellt mkt att försäkra den i 35000 i A2 elA6. Men du får ut pengarna om det händer en olycka och du måste ta bort hästen. Svårt att köpa en ny annars kanske...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 294
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 200
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 817
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 270
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31