Försäkring

Koltinna

Trådstartare
Hur gamla är era barn och vad har ni för försäkring till dom? Hur mycket kostar dom och vad täcker dom?

Jag har en dotter på 1,5 år som vi har försäkrad i trygg hansa, vi har även någon special grej på den, men funderar nu på om det finns något billigare alternativ som endå täcker allt som behöver täckas?

Sv: Försäkring

Trygg Hansa, Trygga Barn Plus. Jag hade den, mina syskon också, och jag tycker den verkar hyfsat heltäckande. Jag har IF på mig själv, men tyckte deras barnförsäkring verkade sämre.

Vi har sonen försäkrad i Länets sen han var 2 dagar gammal (idag 1 år), eftersom jag själv är försäkrad där och alltid har varit. Hade även gravid försäkring via dom.

Han är försäkrad 50 prisbasbelopp (de högsta) samt även en tilläggsförsäkring som avser kostnadsbidrag som inte omfattas av barnförsäkringen som man var tvungen att teckna innan barnet fyllt 6 mån. Den täcker medfödda sjukdomar. Tex neuropsykiatriska störningar eller ämnesomsättningssjukdomar. Den upphör att gälla vid 12 år.

Så vi betalar 1746kr/år + 365 kr/år för tilläggsförsäkringen.

Trygg Hansa, Trygga Barn Plus. Jag hade den, mina syskon också, och jag tycker den verkar hyfsat heltäckande. Jag har IF på mig själv, men tyckte deras barnförsäkring verkade sämre.

Den försäkringen har både jag och min son. Har alltid varit jättenöjd med den (har en hel del problem med min nacke ju) och det har aldrig varit några konstigheter. Kändes tryggt att försäkra Milton där med, även om den kanske är dyrare än flera andra.

Har inte koll just nu på vad som ingår osv. Men vi har våra barn i Folksam.
Har oss själva, hus och bil där med..

Vi har samma, jag har haft samma som övergått till Trygg Vuxen. Jag har oturligt nog fått utnyttja den till mig själv ett par gånger och till sonen ( 3 månader) och det har fungerat bra med ersättning o inte varit några problem alls....

Du ska nog utgå från att man får vad man betalar för.

Jag har TH till lillan. Jag blev rekomenderad den av en bekant som tidigare jobbat med försäkringar och som har sina barn i TH.

Har samma som dig, och är väldigt nöjd med det. Jag har fått ersättning utan problem alls. Jag blev rekommenderad den också.

Jag har också allt i folksam- utom just mitt barn... Tom mitt försäkringsombud förstod att jag hade valt trygg hansa istället...
Jag hoppas att den är så outstandning som de säger. Det är dyrare att försäkra henne än mig. 225:_-/mån tror jag att jag betalar

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Visste inte vad jag skulle lägga för prefix, men men. Hur har ni det med försäkringar på er själva? Jag har en livförsäkring som...
Svar
8
· Visningar
339
Senast: escodobe
·
Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 060
Senast: Blyger
·
Småbarn Vi börjar nog känna att vår dotter är redo för att prova någon mer uppstyrd fritidsaktivitet. Både för att få in mer rörelseglädje i... 2
Svar
26
· Visningar
1 740
Senast: nejlica
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 725
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V