Försäkring

Centaur

Trådstartare
Ska nu flytta med mina hästar till Sverige och undrar vart det lönar sig att ha hästen försäkrad?

Skiljer det mkt mellan olika bolag?
Jag vill ha liv+vet.vård. :)

Sv: Försäkring

Flera av bolagen har möjligheten att kolla priset via hemsidorna. Vi har olika bolag på våra hästar, det har fungerat lika bra med båda bolagen - prismässigt skiljer de sig inte så mkt åt, jag kollade när vi köpte häst sist.

Ska nu flytta med mina hästar till Sverige och undrar vart det lönar sig att ha hästen försäkrad?

Skiljer det mkt mellan olika bolag?
Jag vill ha liv+vet.vård. :)

Jag tyckte iaf det skiljde mkt men allt är ju relativt ;) .

Halvblodssto f 2000 A1 i 80 000kr.

12000kr/år i Folksam likvärdig försäkring i Agria ca 16500kr/år.

Sveland och If kollade jag inte ens då jag anser att Agria och Folksam är bäst på djurförsäkring :) !

Ja det var ju en del. Är det någorlunda samma villkor?

Den försäkring jag haft i Norge är SKITdålig, den täcker i princip bara om hästen blir överkörd.... :crazy:
Täcker inte hältor eller behandling av såna öht.

Liknande trådar

Anläggning Vet inte om jag har lagt inlägget rätt, men handlar ju om gårdar. Vi har flyttat hem hästarna och jag undrar nu om man behöver ha något...
Svar
3
· Visningar
347
Senast: Johannna1
·
Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 335
Senast: Masse
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
32
· Visningar
1 443
Senast: Stinaxkatt
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka