Försäkring

S

solregnen

Tanken slog mig. Jag har nog ingen försäkring... på mig själv alltså.
Tänk om något händer mig till äst - och det kan det ju gör!
Det enda jag kan komma på att jag har är hemförsäkring - genom min sambo...
Vad har ni för försäkring som täcker er när ni rider?

Förut hade jag en ridförsäkring inkluderad på den anläggningen man red på/genom klubben.
Vad har ni för ridförsäkringar? Vad täcker den? Vad täcker dem inte?
Har ni förslag på någon ridförsäkring som täcker när man rider allmänt - alltså i skog och mark, privat i paddock etc. Alltså inte i ridhus/anläggning (ibland ingår försäkring i anläggningsavgiften - eller?)

tack!

Sv: Försäkring

Du har väl olycksfallsförsäkring gm din hemförsäkring?
Kolla upp det kanske?

Annars om du har jobb och är med i facket så har du grupplivsförsäkring?

Har hästarna i Folksam och en Hästsäker till mig för ungefär 200 per år. Tog en sån extra olycksfllförsäkring för det var så billigt har ju egna försäkringar genom företaget.

Ska kolla upp hur det är genom hemförsäkringen. Men jag är inte med i facket...

Ja, smart och ha genom hästen... har ju ingen egen bara... Men rider iaf ofta... nått skydd bör man nog ändå skffa sig.

Hur gammal är du?

När man är barn så försäkrar ju ens föräldrar en, den försäkringen gäller tills man fyller 25 år tror jag det är, och då får man hem ett brev om man vill fortsätta ha den försäkringen.

Hej!

Jag är 22 år. vad är det för försäkring du menar som föräldrar tecknar åt en??? menar du hemförsäkrning? eller något genom skolan?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 055
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av... 2 3
Svar
42
· Visningar
7 882
Senast: Efwa
·
Äldre Har verkligen noll koll på vilket försäkringsskydd jag själv har o hade en liten förhoppning om o kunna reda ut det en aning under...
Svar
13
· Visningar
975
Senast: Sar
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 077
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31