Forskning: Barn blir smartare av ridning

Åh underbara klickbait! :grin: Läser man den länkade sammanfattning av studien så nämns inte intelligens öht. Det verkar snarare handla om förbättrad impulskontroll och viss förbättrad förmåga till huvudräkning. Och detta utifrån att man testat drygr 100 barn som antingen vilat, promenerat eller blivit ledda runt i skritt i 10 minuter (!) på tre olika hästar vid ett enstaka tillfälle.
 
Åh underbara klickbait! :grin: Läser man den länkade sammanfattning av studien så nämns inte intelligens öht. Det verkar snarare handla om förbättrad impulskontroll och viss förbättrad förmåga till huvudräkning. Och detta utifrån att man testat drygr 100 barn som antingen vilat, promenerat eller blivit ledda runt i skritt i 10 minuter (!) på tre olika hästar vid ett enstaka tillfälle.
Synd ,jag som trodde jag hade ett klockrent argument för fler ponnys :(
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 599
  • Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 268
Senast: Nytant
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 105
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp