Förslåg på blomma.

Twihard

Trådstartare
Jag skriver en bok, kort och gott. Och i den ska en av huvudkaraktärerna dofta underbart. En sådan där doft man minns att någon kan dofta. ;) Han är typ Gudomlig, och jag kan inte komma på vilka underbara dofter som han kan dofta av, enligt kvinnliga huvudpersonen.

Tips någon? Vilken är den blomma, växt, naturliga sak ni tycker doftar allra mest underbart? Någon krydda? :nailbiting::banghead: Frustrerad, vill hitta på något.

Vilken blomma skulle kunna symbolisera en solens gud? :O Hur doftar körsbärsblommor? Gott?

Sv: Förslåg på blomma.

Frangipani är en blomma med helt underbar doft, och väldigt vacker blomma också. :) Dock kanske inte så många som vet vilken doft som avses.

Kaprifol är en svensk blomma med ljuvlig doft!

Jag tänkte med på det, men tror att HON, flickan, ska dofta det. :D:D Hon är en gud med :)

Frangipani är en blomma med helt underbar doft, och väldigt vacker blomma också. :) Dock kanske inte så många som vet vilken doft som avses.

Kaprifol är en svensk blomma med ljuvlig doft!

Jag liter på dig, jag kan köra på den blomman för namnet var coolt :D

Det ska jag ha i åtanke. :D Jag sparar alla blommor och väljer en i slutändan som jag blir nöjd med. :D

Liljekonvaljer i ett skogsbryn är också en otroligt härlig doft.

Håller med! Liljekonvaljer är absolut mina doftfavoriter.

TS, i och med att det är en bok skulle jag råda dig att ta något som många känner till. Om man tar något som ingen läsare har hört talas om så faller liksom liknelsen eftersom de inte kan föreställa sig hur det doftar.

Mm jag kom på det. Så får ta något de flesta vet. :D Finns det något träd som doftar bra? :D

Håller med om jasmin och liljekonvalj. Men måste lägga till syrén.
ÄLSKAR doften av syrén på försommaren :love:

Sandelträ! Älskar när karlar doftar sandelträ! :love:
Patchouli och bergamott doftar också manligt, tycker jag.

Finns det några andra dofter som luktar gott, som på något sätt anknyts till de fyra elementen? :D (Eld, luft etc) ;)

Fast man och sol, då känns liljekonvalj för lätt och sött. Jag hade nog satsat på nåt tyngre mer överväldigande som kaprifol, honeysuckle på engelska.

Kul fråga :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka