Förslag på hur jag skall måla bommar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare prins_rollo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 3 021
P

prins_rollo

Har lite bommar som jag skall måla och det vore kul att se lite bilder på olika färgkombinationer och "mönster". Gärna sådana som ni vet att hästarna brukar titta lite extra på...

Sv: Förslag på hur jag skall måla bommar

muu/ko, polkagris hinder tittar väll dom flesta (ryttare iallafall) på oftast:D

annars tycker det vore skoj om du gjorde ett rutigt hinder.. har jag aldrig sett:o
Glöm inte lägga ut kort när dom e målade ;) :banana:

jag har en hel del olika tips på just färgsättningen på vanliuga bommar, dock kan man använde vilka färger man vill, men med oliak bredder på linjerna, för 5 fälts rödvita bommar är juh inte världens skojjigaste..
jag skriver in första och sista länken, det är bara att ändra slutsiffran så får du fram de 15 andra typerna:
http://www.geocities.com/beastiebaben/pictures/hinderfarg001.GIF
http://www.geocities.com/beastiebaben/pictures/hinderfarg017.GIF

och en sak som man kan göra är att måla bommarna i olika fält, så att när man sätter upp ett rättuppstående med 5 bommar så kanske det blir lila med en svart spets eller ett V eller något annat som hästen tittar till på..

Har ju lite plank som skall målas också ,de kanske skulle passa i rut mönster??

"giraffhinder" brukar både hästar o ryttare titta på. Särskilt om det är en oxer eller så.

Å tack så mycket, jätte många bra förslag:bow:

Vi fick ngt tokryck i somras nrä vi skulle måla bommar... Målade vita med stora rosa blommor, vita med massor av mångfärgade prickar, blårutiga, zebrarandiga, och en bom draperade vi i rosa ludd-tyg :p snacka om att hästarna glodde!

Ett kohinder har jag redan , det är verkligen ett titt hinder, jag har även målat vita frigolit bitar fläckiga som jag brukar lägga under.
Polkagris är jäkligt häftigt men det verkar så svårt att måla....

åhh ja, en annan sak.. iställer för att måla fält så måla hela bommarna i exakt samma nyans som plastgräs och sedan häfta fast två bitar sådant så att det blir en 3D effekt på bommen av det.. du kan också använda jeanstyg för att få lite sånna effekter.. gräset håller dock bättre :D

Hur ser ett giraff-hinder ut??

istället för att använda vanlig täckande färg så använd lasyr, lite mer träkänsla.. fast inte så mycket titthinder.. kan du få tag på neonfärger så testa det :idea: det ger att ganska annorlunda yttryck..

och om du ska måla ett plank, hitta någon grafittimålare som kan göra en målning som går över 3 plankor! :)

här är mina favisar ;)
20045.jpg

har även några vita med röda hjärtan på :p
Svartvita plank tittar många hästar på.
Även en planka i varge färg, som tec en gul, en röd och en svart i samma hinder.

Ett regnbågshinder kanske? Kollar de flesta hästar jag vet på iaf.

tror att plank borde bli ascoolt som rutigt :p

sen så som någon annan skrev-- bommar kan man juh göra så att de då det är tre bommar (koppelräck) blir ett mönster;)

Vita bommar med gröna prickar är jäääättefarligt ;) *tips*

Liknande trådar

Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
471
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
637
Senast: morgaine
·
Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
945
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma