Förslag på skydd

TheWickedWitch

Trådstartare
Jag behöver skydd som skyddar framsidan av bakbenet, pålle verkar stryka sig där, och jag skulle bli jättetacksam över lite tips :)

Hoppsan !Jag är här oxå :D
Hur menar du med framsidan av bakbenet."skenbenet"?

Det jag tycker är bäst är läderskydd i så fall .Tål slag bättre än neopren tex.Annars skulle jag linda bakbenen med orentliga paddar och lindor :)

Nja, det är nog hellre framsidan på kotan han stryker sig på, fråga mig inte hur han gör ;) Det blir en cirkelrund hårlös fläck mitt fram (oskodd häst)

Lindar gör jag helst inte, har en liten paranioa när det gäller lindor :p

Var trött och tänkte segt igår kväll :D

Ta en titt på n.e.w's fälttävlansskydd. De har skena både bak och fram, är lätta och stryktåliga. Som billigare alternativ finns ju alla "lindsubstitutneoprenskydden". Då behöver du inte linda, och de på tex Hööks är ju såpass billiga att det inte är någon katastrof om de slits.

Antingen rediga fälttävlansskydd, eller vanliga neoprenskydd som de flesta butiker säljer. De skyddar kotan också.

Liknande trådar

Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
765
Senast: lytesout95
·
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
268
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka