Förslag på stilig kavaj?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Asterix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 091
A

Asterix

Är det någon av er bukefalister som har något förslag på en snygg marinblå kavaj som inte får kost aallt för mycket? max 1000 kr!
Jag tycker att detta är en djungel. Jag vill helst ha dubbla spundrar bak (eller vad heter det?) och figursydd.
Någon som vet någon bra prisvärd?

Sv: Förslag på stilig kavaj?

För 1000 finns det nog inte så mycket att välja på...
Hööks, börjes och nån från Jacson tror jag.
Om du nte kan hitta en begagnad vill säga, både Victor Hugo och Pikeur kan man hitta om man har lite tur
kavaj0272.jpg

Jacsons
130526.jpg

Höök's
VH93911.jpg

Victor Hugo

:bow:
jag ska till GBG så det kanske finns mässpris :p?!
JAg gillar pikeur sskarpt men lite dyra vissa ..:S

Där kan du säkert hitta nått! Då får du ju en chans att prova så de sitter snyggt också, det gör nästan halva kavajen. En snygg kavaj med usel passform ser ändå bara ut som ett tält :smirk:
Ibland har ju de utlänska företagen rätt bra mässpriser, o så kan man hitta något som inte alla andra har!
När jag var typ 14 köpte jag en engelsk tweedkavaj där som satt som en smäck för 400 spänn, värsta kapet! :D

Jag har en Shiers, finns i både svart och blått tror jag. Den är figursydd och har två spundrar (vet inte heller vad det kallas) och kostade 750kr om jag kommer ihåg rätt. Jag är jätte nöjd med den :)

ååh... shires.. mitt älskligsmärke :) Var köpte du den då?

tänkte tipsa om viktor hugos aamma som någong tidagare hade satt in en bild på.

Asterix skrev:
Är det någon av er bukefalister som har något förslag på en snygg marinblå kavaj som inte får kost aallt för mycket? max 1000 kr!
Jag tycker att detta är en djungel. Jag vill helst ha dubbla spundrar bak (eller vad heter det?) och figursydd.
Någon som vet någon bra prisvärd?

Jag har både en beg mörkblå pikeur och en drako kavaj som ja inte använder :angel:

vad ska du ha för storlek :idea:

JAg vet inte riktigt... 170 / 38 eller 38.Beror väl på vad det är för någon modell..
Är dimn pikeur til salu ?! :)

För det priset kan du få en riktigt bra begagnad kavaj, typ Pikeur eller EuroStar.
Pröva att annonsera efter aktuella märken (och ev. modeller), ange storlek, färger osv.
i en annons t.ex. under bukefalos/annonsdirekts radannonser.

Jaa, det värsta är ju att kag tyvärr inte hittar någon :(

Horze hade två olika EuroStar (eller om det vara Pikeur) kavajer som de sålde förut, de fanns med på hemsidan. Tyvärr så verkar dessa har utgått, för de finns inte längre kvar (liksom det fina Eskadrontäcket som jag jättegärna ville ha :cry:)

Men dessa kostade under tusenlappen, så du kanske kan ringa till Horze kundservice och kolla med dem i alla fall, de kanske har några kvar ändå..

www.horze.se

Asterix skrev:
JAg vet inte riktigt... 170 / 38 eller 38.Beror väl på vad det är för någon modell..
Är dimn pikeur til salu ?! :)

Sicken tur att den är i 38 :angel:

Pma mej om du vill.

jAG SÅG DEM OXÅ DÄR... Men tyvärr så när jag skule beställa fanns dem inte kvar :cry:

Jag kopte en helt vanlig marinbla kavaj pa rea for nagra ar sedan. Sammetskrage och vanliga marinbla plastknappar.
Jag bytte knappar till snygga i guldfarg. Sedan sydde jag pa en tvinnad guldtrad (ca 2 mm tjock) utanpa fickor och krage.
Oavsett vart jag kommer pa tavling, sa sager alla att jag har sa snygg kavaj. Fardig kostade den inte ens 500:-.

PM a mig om du e sugen på en jättefin och knappt använd marinblå Kentucky kavaj, strl 38, dubbla sprund, dressyrskuren i midjan... :angel:

Men kolla med dem, ring eller maila och fråga om de har några kvar ändå eller om det går att ordna på något sätt. De har ju väldigt bra och pressade priser på Horze, tycker de är billiga med de märkesprodukter som finns där. Och supertrevlig service!

Annars kanske du kan fråga dem, i deras monter på Scandinavium? För de ska till Eurohorse! :) I oförsig så kanske det är välans mycket folk där.. kan tänka mig det i alla fall, Börjes har ju extremt mycket folk jämt.. men Horze kan säkert också dra till sig rätt mycket folk eftersom de också har så bra priser! Så det kanske är bäst och höra av sig till deras kundservice ändå???

Pikeur!!! :love: Jag har en marinblå, tror den kostade 1300 men det är det värt! Provade en massa andra men ingen satt så bra som den här! Det är ju bra om man kan hitta en begagnad förstås.

malu

åh... kommer de?!
Yeah. då ska jag absolut dit :)
till montern... :p
stå i kö länge men vad ska man göra för en liiiten glutt i buktiken?! :bump:

Är också på jakt efter en kavaj - gillar Eurostar så det blir nog en sådan igen.
Tyvärr har jag växt ur min nu... :angel:
Det är en st 38 och modellen heter Carmen, det blir nog en likadan igen fast större storlek.
Den är till salu förresten... ;)

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 066
Senast: Ajda
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 992
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka