• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Spatt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 664
S

Spatt

Har ni bra tips på hur man kan stimulera en häst som man bara får promenera med. Är snart mer vild än tam är jag rädd för.

Sv: Förslag

Hmmm varför får ni bara promenera?? är han/hon skadad?

Hon har haft hasledsinf. och hovledsinf. Så jag får bara skritta o promenera. Ska på återbesök om 2 veckor. Vill inte skritta henne själv för hon är jätte brallig sen när det är halt så är man rädd att hon ska halka till o skada sig.

Jag har haft en sköthäst som haft hasledinf. och vi fick också bara skritta och promenera. fast på jämnt underlag, och inte för mjukt, eftersom hästen måste kämpa sig genom underlaget då. jag har ridit mycket på hårt underlag, för att stärka benen, bland annat. Det är faktiskt rätt bra. Men jag vet inte hur du gör :confused:

Liknande trådar

Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
993
Senast: skogaliten
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 627
Senast: Edla
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 198
Senast: Skjøldur
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 603
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka