Forslunda gymnasium

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare smultronglass
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 148
S

smultronglass

Får man ha egen häst med i utbildningen?
Hur pass mycket utbildad måste den va då?

Försökte hitta på hemmsidan men hittade inget. :confused:

/S

Sv: Forslunda gymnasium

Hejsan!

Jag gick visserligen inte hästinriktningen på Forslunda men däremot djurvård/naturvetenskap. Min bästa kompis gick dock hästinriktningen, så jag har viss insikt ändå :p De kurser som handlar om häst är till stor del teoretiska och såvitt jag vet används skolans travare till de grundläggande kurserna. Sedan när man valt antingen ridning, trav eller möjligtvis körning (finns nog inte alla år) går man en 100-poängkurs i det tror jag. Kanske 150. Då används Hippologums hästar. Jag tror inte man använder privata hästar, en skolkompis har hästen uppstallad där men använde den inte i skolan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 875
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år... 2
Svar
25
· Visningar
3 983
Senast: fio
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck