försöker bestämma mig - och är lat?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har beställt ett gäng intressanta böcker från nätet. Ser fram emot att läsa dem, även om jag som vanligt har en hög som väntar på läsning, och är mitt uppe i en (just nu första delen av Herman Lindqvists "Historien om Sverige").
Det för dagen svåra (?) beslutet är om jag ska hämta dem idag på väg hem från jobbet, eller imorgon på väg till jobbet.

Den största faktorn i beslutet är antagligen hur pigg eller lat jag är idag på eftermiddagen.
Normalt sett jobbar jag till 12 på torsdagar eftersom jag inte jobbar heltid, men idag jobbar jag över för att fylla en schemarad.
När jag kommer hem från jobbet är första åtgärden att skutta i stallkläderna för ridning.
Idag undrar jag om jag är för lat: det är varmt som sjutton och jag jobbar sista dagen före semestern imorgon, så jag vet att jag (förutom första semesterveckan då jag har massor av saker inplanerade, från hovslageribesök till konsert med Ed Sheeran till deltagande i SM för fjordhästar och annan tävling) har gott om tid för ridning.
När jag vet att jag så snart har jättegott om tid för ridning, brukar motivationen tillfälligt sjunka så frågan är: hämta böcker eller rida???
Egentligen hinner jag både -och eftersom hämt-stället innebär en omväg om ca 50 meter, det är bara det att det är vägarbeten att tackla också.

Svåra, svåra beslut.

Det är inte värst synd om mig när jag kan tycka att sådana här banaliteter är svåra beslut.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 692
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp