Första året som amatörtränare

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Gisburne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 2 003
Sv: Första året som amatörtränare

Gick vi steg 2 samtidigt? fast jag är lite äckelmagad så jag var inte pigg på att känna på de olika organen.
:eek:

Vet inte, vem är du? *nyfiken*

Då var det inte samtidigt. Gick Steg 2 förra våren.

Gisburne skrev:
Måste bara berätta! :) Något jag aldrig glömmer: Första dagen på Strömsholm, Steg 2-kursen, så satt alla förväntansfulla i lektionssalen. En veterinär kommer in och lägger en plastsäck över ett bord. (Rakt framför mig såklart!) Detta är första lektionen, så ingen vet vad den går ut på. Veterinären lyfter upp en plastback och tömmer ut över bordet - hjärta, lungor, lever, luftstrupe, blodsaft med mera ramlar ut på bordet med ett tillhörande "SPLAT!"-ljud... Vilken TUR att jag inte hade ätit frukost! :rofl: Det var också en intressant upplevelse att öppna frysboxen under hov-lektionen, och hitta ungefär 100 avsågade djupfrysta hästben... Jag är inte så äckelmagad, men det var väl kanske inte vad jag hade förväntat mig riktigt! :D

Steg 1 tyckte jag inte var så lärorik (kanske för att jag inte var ny inom galoppen och kursen är ju mest grundläggande trots allt) men Steg 2 var väldigt intressant. Så av den anledningen skulle jag vilja gå Steg 3, men jag har inte bråttom att få en tvååring i träning.

usch vad äckligt:eek: :crazy:

Nja, jag tyckte det var rätt häftigt att känna och klämma lite. Visste faktiskt inte att ett fullblodshjärta väger cirka 5 kilo, till exempel...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 160
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 633
Senast: Cambrie
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 570
Senast: Takire
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 603
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka