Första barnvagnen..hjälp

Sv: Första barnvagnen..hjälp

Det som nog alla föräldrar kommer fram till förr eller senare är att den ultimata barnvagnen finns inte!!
Jag har iaf inte hittat någon vagn som uppfyller alla mina krav, man får helt enkelt kompromissa.

Vi köpte en ny Herqules Raptor 3-spin när sonen föddes. En snygg men ganska klumpig vagn. Många bra finesser på den som tex svängbart framhjul, vändbar, fullt liggläge/sittläge, många fack på sufletten som också täcker väldigt bra o rymlig varukorg.

För någon månad sen kompletterade vi med en ny Urban Jungle som är suveränt smidig på alla sätt o snygg! MEN det är inte fullt liggläge, barnet kan heller inte sitta helt upprätt (vilket ledde till lite protster i början) o sufletten är löjligt liten.

Raptorn används dagligen för kortare promenader o när det ska sovas. UJ´n när vi ska åka någonstans o på längre promenader.

Sv: Första barnvagnen..hjälp

Jag har en Emmaljunga -04.
Den är rätt otymplig, men skruttan ligger gott i den.
Den är en "kombi" så när hon inte skall ha liggdelen har jag istället en sittdel.

Men har man liten bil så är den inge bra alls då den som sagt är väldigt otymplig, i alla fall med liggdelen på. Med sittdelen är det lättare. :)

Exakt en sådan Emmaljunga har vi också :). Köpte den av en släkting för 1000 kr. Den är superbra och robust här ute i ödemarken :p. Rejäl med bra fjädring.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har börjat titta lite på airtag till bla barnvagnen. Men jag sen läste jag om den nya uppdateringen som gör att man inte ska kunna...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: starcraft
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 309
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 805
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 133
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka