Första hopptävlingen.

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare bifrost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 998
B

bifrost

Hej. Har funderat på att starta i någon hopptävling i höst, Jag är 14 år & har en stor häst som är 6 år, får jag tävla i unghästklass med honom?
Och vad innebär detta:
Lokal hopptävling för Hästar där Lagallsvenskan div II omg 2 ingår.
Kan man vara med även om man inte är med i Lagallsvenskan?

Sv: Första hopptävlingen.

Hej. Har funderat på att starta i någon hopptävling i höst, Jag är 14 år & har en stor häst som är 6 år, får jag tävla i unghästklass med honom?
Och vad innebär detta:
Lokal hopptävling för Hästar där Lagallsvenskan div II omg 2 ingår.
Kan man vara med även om man inte är med i Lagallsvenskan?

Ja,du får starta i unghästavdelningen (avd.b) det här året. Men det året han fyller 7 startar du avd.A (vuxna hästar).
Jag tror att du kan starta förklassen även om det är lagallsvenskan. Rätta mig om jag har fel :)

Tack.:)
Då måste jag ställa en följdfråga, måste jag starta i avdelning B? Finns alltid avd.B på tävlingar eller är det bara i vissa klasser?

Ja du måste starta i avd B om du inte tidigare har ett visst antal felfria ritter i samma klass. Dessutom så får du om du vill tävla unghästklass även när hästen blivigt "överårig".

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: fio
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 453
Senast: Edla
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 071
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka