Förstår inte min nya kompis svansspråk!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare zeemee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 223
Z

zeemee

Igår kom han äntligen hem, min nya kattunge som jag väntat på i strax över 12 veckor.
Jag tor att han har anpassat sig bra... Han har både ätit, druckit, gått på lådan och lekt. Dessutom spinner han högljutt bara man tittar på honom, visar tillgivenhet genom att låta mig klappa honom på magen osv. Sover gör han med, gärna tätt intill mig.
Men en sak förstår jag inte riktigt, vad menar han när han lägger svansen längs ryggraden? Han gjorde så under den första timmen här, och har gjort det vid ett par tillfällen idag med. Ibland jamandes, ibland lågt kurrandes.
Kan någon hjälpa mig tolka språket?
Självkan han inte vara ännu, han skriker bara jag lämnar rummet, men jag antar att det kan ta ett par dagaratt vänja sig vid det nya hemmet...

Kanske har ni andra tips och råd på hur jag på bästa sätt kan göra invänjningen så trygg som möjligt för min nya kärlek?

/ZM

Sv: Förstår inte min nya kompis svansspråk!

Tyvärr kan jag inte svara på din fråga, men jag vill ju veta vad det är för kärlek du bestämde dig för tillslut. :) Bilder!!!

/Erica

Tror inte han menar något speciellt faktiskt,
har träffat på katter som har en så vig svans att dom faktiskt har den så ;p

Absolut! Det ska ni få.
Dessvärre har min kamera gått sönder, men jag kommer att låne en under helgen. :)

En svart skogis bev det iaf. Hur kelig och social som helst.
Vaknade imorse av fyra små tassar som promenerade på min panna. :love:

Okej... Tänkte att han kanske var orolig eller nåt.

Jamanden då? Är det ngt katten i huvudsak gör när han uttrycker missnöje? Tänkte eftersom han bara gör det när jag inte är i samma rum som han.

Tror knappast han är missnöjd, bara orolig! Omställningen är ju jättestor för honom, från tryggheten i kullen kom han till dig. Och då blir han naturligtvis orolig när du är utom synhåll.

Grattis till att det äntligen blev en liten katt, förresten :)

Min lilla kisse pratar ofta bara man tittar på henne.
Mrrr mrrrr kommer det. ibland blir det ett kombinerat mrrrmjau!
sedan har hon inte fattat att det är hundar som viftar på svansen när de är glada. Svansen går som en propeller på henne när man gosar under högljutt kurrande. :)

En sak till, förresten: om katten lyfter upp svansen och vänder rumpan mot dig betyder det att du ska kolla om han är ren i rumpan, kattmammor brukar kolla sånt.

Sen är det ju upp till dig hur mycket kattmamma du vill vara ;). Själv brukar jag klappa honom lite avvärjande på rumpan och titta åt andra hållet när han inte ser :D

En svart skogis! :love: Jag håller just nu på att försöka låta bli att förälska mig ännu mer i en skogisunge jag hittat... i FINLAND! :crazy: Men han är bara så bedårande!

mandalaki - :rofl:

/Erica

Grattis till lillkatten.
Jag hade en liten tjej i en av mina kullar som också hade en sådan vig svans, lång var den också, men hon lade gärna svansen längs med ryggen när hon var nöjd.
Trodde först det var nåt fel men hon höll ju även svansen normalt så det var det inte. Så oroa dig inte troligtvis gillar bebis att ha svansen så :love: :love: :love:

Läste senare att bebis gjorde så när den var ensam i rummet- det missade jag- då vet jag tyvärr inte vad jag skall svara....

Senast ändrad av en moderator:

Cheeserica skrev:

Jomen han gör verkligen så :crazy:. Denna jättekatt med arsle som en lagårdsvägg är helt övertygad om att jag är hans mamma, häromnatten försökte han i sömnen snutta i min armhåla :crazy:. Så självklart - för honom - tror han att jag vill kolla honom i rumpan också. Men där går gränsen :devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka