Fort: hjälp! -dressyrtävling

Solvira

Trådstartare
Har sista-minuten-ångest inför första dressyrtävlingen. :crazy:
När man gjort halt hälsning- ska man vänta på en nick/vink från domaren då? Får man minuspoäng om man inte gör det?
:bow:
 
Domaren ställer sig upp när startsignalen har getts och sedan hälsar hon/han tillbaka när du hälsar och sätter sig sedan ner igen. Jag tror knappast att du behöver vänta speciellt på att domaren ska hälsa men tänk på att inte göra en hastig hälsning och halt. Hästen ska stå helt stilla och visa en tydlig halt. Stressa inte iväg.

malu
 
De flesta dommare nickar eller hälsar tillbaks på nått annat vis men det är inget du behöver vänta på. Själv har jag ridit upp och hälsat på en dommare som satt och kammade sig, kändes lagom inspirerande, och hade jag väntat på at hon skulel hälsa tillbaks hade jag nog fått stå länge.
 
När du gör halt hälsning nickar dommaren tillbaka till dig eller sträcker upp en hand som hälsning och så rider du på programmet. Lycka till! :)
 
Tack allihopa för svaren! Nu hann jag ju inte få det innan tävlingen ändå, men jag lyckades genomföra programmet. Dock på en ytterst nervös häst, eftersom han blev ensam på tävlingsområdet när vi red. :crazy:
 
Slutade 9:a. Konstigt, eftersom han gick helt klart sämst i startfältet. Han skyggade för domartornet varje gång vi gick förbi där, och hoppade flera meter bakåt en gång och vägrade nästan gå framåt sen. Sen så la han in galopp lite här och där, segade och var allmänt fjantig. :rofl: Domaren kanske tyckte att det var nåt visst med honom, har hört det från andra (särskilt min tränare :smirk: ) och vi fick kommentaren: "Ganska trevlig häst. Knäpper dock av i nacken för dagen, vilket för det svårt att styra. Får du till formen så blir det bra!"
Så jag är ganska nöjd. :)
 
Det var 14 startande i min klass.
Och med kommentarerna är jag nöjd, men med ritten, njae inte riktigt. :smirk: Jag vet ju att vi kan bättre. :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
776
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 235
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 503
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp