Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, nej det har jag inte riktigt. :D
Bara prova-på, en ny sport varje gång - men den kanske du kommer på med nya stjärnan någon gång? :love:
(Eller för all del med Hajen också! :D)
Jaja, då förstår jag. Jag har ju inte börjat valpkursen med lillstjärnan än - varför måste ni lägga det på samma dag??? :rage::rage::rage: Det var faktiskt Hajen jag tänkte på ang agility. Så du får faktiskt vara så god att hålla en sån kurs sen! :devil: :D (Jag litar ju inte på någon annan :love:)
 
Valpkursen på klubben blev visst full snabbt så jag kommer också att hålla valpkurs om det finns kursare till en till. Hade inte tänk hålla kurs i höst men det ändrades visst :D
 
Borja fot gaendet med att ta ett eller tva steg bakat. Tala sedan om (Hoppsan, det ser inte bra ut) nar hunden inte gor ratt och berom (Braaaa) nar den gar ratt. Samt, som TantAgda sa, belona bakom. Ett satt att gora som TantAgda, men man kan fa negativa foljder av det, och da finns andra satt.
Om du belondar med godis i handen, locka hunden att snurra (ut fran dig) och mata bakom. Eller om hunden klarar en extern beloning, satt ut en skal med belodningen/bollen/kamp stocken sa att nar du ger frikomandot ar det bakom hunden.
Sjalv anvander jag det forsta (borjar med ett steg bakat, da satter de sig inte for langt fram) och det sista med extern beloning. Funkar jatte bra och om hunden kryper fram medan vi gar sa sager jag "Nope" och saktar in eller backar ...
Dessutom jobbar jag mycket med att hunden ska "hitta vanster ben" och komma in ratt bade nar jag star still och gar.

Oh, och nar hunden borjar krypa frammat vand tvart at vanster sa den maste backa undan snabbt. Ingen tillsagelse, bara tvarvand. Det funkar oftast jatte bra.

Som sagt så blev det ingen skillnad av varken extern belöning bakom eller att belöna bakåt (kastade boll). Snabb är hon även i vänstersvängarna och jag har testat att låta henne flytta sig mer och mer bakåt genom att jag flyttar mig, vilket nog snarare har gjort att hon kedjat momentet till att hon först ska sätta sig längre fram och sen förflytta sig längre bak. Sen vill jag inte krångla till det en massa genom att med flit få henne ur position, känns bättre att bara visa rätt - belöna rätt haha

Här har hon ändå en helt okej position (filmen är några veckor gammal) och jag vill inte förstöra hennes vänstersvängar :D

Jag testade iaf att visa in henne med handen och efter bara ett par gånger så gick det bättre :)
 
Ligger i sängen, under hundarna. Ebrah är hur trött som helst och ligger ihoprullad bredvid mig, men med huvud och framtassar upp på mitt ben som om jag var en huvudkudde. Så otroligt mysigt :love:
Bäst av allt: det är lördag imorgon, så vi kan vakna, äta frukost och sedan lägga oss i sängen för att mysa ännu mer! (Jag vaknar alltid vid 5-6 på morgonen, men vägrar gå upp så tidigt på helgen)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 107
Senast: Tilly_85
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
2 577
Senast: Mineur
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 535
Senast: zassoo
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
379
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp