Förvänd galopp...

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare DressageDreamer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 137
Sv: Förvänd galopp...

jag försöker sitta med tyngden åt det "håll" vars galopp vi är i, så att min vikt förstärker vilken galopp hästen ska vara i.
om det inte är en unghäst och det känns som om allting blir kortare och struttigare försöker jag ställa hästen inåt d.v.s. i
höger förvänd ställer jag åt vänster, för att känna att jag kan kontrollera det hela. det går jättebra när hästen orkar och lärt sig
att galoppera i förvänd. att använda volter och hörnpasseringar i förvänd är :d
jag strävar efter att hästen ska ha lika fin rättvänd som förvänd galopp, bågar är superbra att träna på.
har skänklarna med tänket framåt så man inte råkar understödja med skänklar för långt bak = missförstånd = sjabbigt byte
eller liknande.

Sv: Förvänd galopp...

Ja det var det jag avsåg tidigare med min kommentar om vikten, det kan vara väldigt lätt att lägga den fel. Speciellt om en häst har svårare åt ett håll, som dom ofta har, så måste man tänka extra på det där.

Det andra du gör tycker jag också är bra.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har en 6 årig dotter som fått låna ett sött o snällt Welsh ponny sto som vi ev ska köpa. Pigg men lydig är ponnyn. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 215
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 588
Senast: Roheryn
·
Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
581
Senast: Freazer
·
Ridning Hur skulle du beskriva en ridskola som är bra? Både gällande ridundervisningen teoriundervisningen och extra aktiviteter. Om du rider på...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: vildgalopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna