Förvara häst i transport..

Skulla

Trådstartare
Ngn som har en aning om vad detta inebär? Vad ska man uppfylla för att det ska vara ok att ha hästen i transporten längre tid?

"Häst/ar får endast stå på transport ca 2 tim i sträck på tävlingsplats om inte måtten på i transporten uppfyller de krav som Djurskyddsmyndigheten beslutat."

Sv: Förvara häst i transport..

Det är samma måttkrav som gäller för 'vanlig uppstallning' de avser. Dvs takhöjd, längd, bredd, ventilation osv.

De är roliga:mad:
Min häst vilar mkt bättre i "sitt" släp än i en främmande box i 3 h.
De glömmer att hästar är vanedjur.

Självklart atr man ut hästen ibland så att den får röra på sig eller duscha om det är varmt.

Som jag tolkar det räcker det med att du tar ut hästen en vända för att det ska vara tillräckligt avbrott.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 896
Senast: 13579vas
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem... 2
Svar
21
· Visningar
2 910
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 092
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka