Förvara schabrak

Möss älskar plast. Särskilt mjukplast så det hade jag inte använt. En rejäl träkista ala gamla brudkistor däremot, de brukar få vara ifred från möss men kan istället vara något svåra att få tag på. Att hänga upp är helt meningslöst, möss klättrar utan problem.

Ska du förvara under längre tid så sätt musfällor runt om och vittja dem ofta alternativt lägg ut gift om inga andra djur finns i närheten. Cederträ kan ha viss avskräckande effekt.
 
Borde handla ett par såna då :angel: är en schabrakoman av nåde och mina två förvaringslådor är fulla, i stallet får jag inte heller plats med fler. Behöver en till låda hemma då..

(Jag har en häst. Och två sadlar.)

det verkar som ett utmärkt sätt att se att man har plats för fler schabrak...
 
Borde handla ett par såna då :angel: är en schabrakoman av nåde och mina två förvaringslådor är fulla, i stallet får jag inte heller plats med fler. Behöver en till låda hemma då..

(Jag har en häst. Och två sadlar.)

Jag hade 34 schabrak till två sadlar, en ponny :o har plockat undan 10-12 stycken som jag sparar för framtida bruk och resten håller jag på att sälja eller skänka bort.
 
Ikeas allra största plastback är i schabrakstorlek. (Finns inte överallt dock tror jag). Jag har några, de är jättebra. Tror jag får kn 10-15 schabrak i varje.
Knäpplock, så det blir tätt.

Mina möss äter igenom gekås gula dragkedjspåsar och liknande, de har ätit sej in i hundarnas rejäla hårdplastlåda med mat också 🙄 så vill de in tar de sej in ändå.
Kan du snälla länka till ikeas lådor :)?
Jag har några riktigt bra plastlådor just för schabrak men de är gamla och verkar inte finnas att få tag på längre.

Edit: äh nu såg jag att det var fler sidor och redan länkat :o :up:
 
Jag hade 34 schabrak till två sadlar, en ponny :o har plockat undan 10-12 stycken som jag sparar för framtida bruk och resten håller jag på att sälja eller skänka bort.
Jag har faktiskt inte räknat mina.. Men har sålt ett par stycken som jag tyckt varit lite tråkiga eller som inte riktigt legat bra under sadlarna. De flesta schabraken har jag köpt begagnade via den lokala hästloppisgruppen på facebook.
 
Jag har mina schabrak i en plywoodlåda med lock, perfekt storlek för en 15 schabrak. och har de som inte får plats hängande på en torkställning. Än har mössen inte varit på dom utan låda, men jag försöker sälja av och håller ögonen öppna efter en låda till eller lämplig plastback ^_^.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 260
Senast: Calmiche
·
Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 058
B
Utrustning Nu när det börjar vi sommar och varmt så plockar man ju undan alla vintertäcken, tjocka stalltäcken, några fleece osv. Jag har ett...
2
Svar
28
· Visningar
4 334
Senast: Praefatio
·
Utrustning Jag har som bekant ingen sadelkammare i stallet, och kallstall, vilket innebär att grejerna måste tas in vintertid. har tidigare haft...
2
Svar
34
· Visningar
2 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp