Stallregler

Sv: Stallregler

*kl*

Vi har i vårt stall att den som har morgonen soppar alla utrymmen (stallgångar, sadelkammare, foderum m.m) och att alla sen sopar och håller rent efter sig där efter. Funkar bra tycker jag!

Vi har även fått ta fram ett "städschema" för tex toaletten, skura golvet i sadelkammaren och grovköket för annars blir det inte gjort. Efter detta kom upp har även det funkar mycket bättre.

Viktigt som någon nämnde att dörrar ska stängas till uppvärmda utrymmen!

Vi har även på vårar kontrakt att saker och ting ska ske på bestämda tider, alltså mer fasta klockslag som alla måste följa. Våra hästar blir tokiga och de går in vid 4 i 4 dagar och sen den 5e dagen kommer de inte förrens vid 6. Samt en speciell ordning på ut och insläpp som ALLTID ska följas. Men nu har vi mestadels tävlingshästar så alla här är helt överens att det är för riskabelt att ändra rutinerna och få spring och bråk i hagarna.

Vi har även i vårt kontrakt att allamockar sina hagar. hur ofta bestämmer man själv, men till april/maj ska vinterhagarna vara rena.
 

Liknande trådar

Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 519
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 236
Senast: Habina
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 339
Senast: Ajda
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 141
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp