Förvaring av stickor?

Cillaramsa

Trådstartare
Jag kan inte komma på en bra lösning av förvaring av min stora samling stickor och virknålar :confused:

Någon som har en käck idé? :idea:

De dräller omkring överallt!:mad:

Sv: Förvaring av stickor?

Sy fodral med små fickor att stoppa dem i eller ställ dem i muggar ,burkar eller höga glas. Det finns även färdiga förvaringar att köpa. prova att googla ,det finns massor med lösningar. Jag har CD förvarings fodral till rundstickorna och hensydda istoppsfodral till alla andra och ett filtat fodral till strumpstickorna.

Tack för tipset, men jag vill inte sy något. Dels är jag inte så bra på att sy, dels vill jag hellre lägga tiden på att sticka och virka, hehe! Men jag googlar lite och kollar. Om inte någon annan har nåt tips?

Ställ dem i någon slags tub? En del spritflaskor (finare whisky t.ex) har ju en papperstub runt sig.. Något sådant kanske kan fungera?

Jag köpte ett fodral till stickorna häromdan, ett likadant som mamma har från 60-talet. En röd tub med svart rutmönster och lock med dragkedja. Gillar retrokänslan!

Virknålarna har jag själv virkat ett fodral till, blev jättenöjd med det! Jag virkade stolpar typ 30x20 cm, och kantade med annan färg. Sedan stoppar jag in virknålarna mellan två eller tre stolpar, som öglor. Sen jag rullar ihop och lindar en fin virkad snodd runt. Bra användning för restgarn! :)

Var köpte du det, Brisa? Är det ett hårt fodral alltså? Det skulle jag vilja ha.
Ramlar inte virknålarna ur? Funderade också på att virka något sånt...

Ja, det är en hård tub med ett lock som stängs med dragkedja. Hittade den på Tradera och nu när jag köpt den så ligger bilden kvar på min sida men går inte att länka till, jag provade. Den ligger kvar på google så jag provar länka dit:
images

Virknålarna trillar inte ut, men kanske inget man går och dinglar på stan med. Kan ta bilder om nån kan tipsa på var jag kan lägga ut dem så att de går länka till? :)

Skaffa ett konto på Photobucket? Men akta dig så att du inte blir censurerad, vilket jag blev när jag la upp en bild på min stickade bhtopp med nitar på!! Haha!

Jag köpte ett fodral till stickorna häromdan, ett likadant som mamma har från 60-talet. En röd tub med svart rutmönster och lock med dragkedja. Gillar retrokänslan!
En sådan letar jag efter. Mormor hade en och jag har ingen aning om vart den tog vägen när hon dog. Däremot har jag tuben med virknålar! Men jag vill ju ha en tub för stickorna också!

Finns det tub för virknålar också?? Sån vill ju jag ha! :)

Vi gör en deal - jag hojtar om jag ser till stickor så hojtar du om du ser för virknålar..? ;)

Nu har jag snott whiskyrör från jobbet. Ja, utan själva whiskyn dårå. Nackdelen med den där, förvisso mycket snygga tuben du köpte Brisa är att den ser väldigt smal ut? Kan väl inte rymma så många stickor? Kanske måste jag rensa ut, då jag har väldigt många av samma sort. Men såklart behöver jag nu motsvarande för virknålarna!

Ha!
Nu hittade jag en plastburk i källaren som det antagligen varit nåt datatjafs i, och som såg ut att vara slängsak, som jag kan ha virknålarna i! Förvaringen ordnad, nu undrar jag bara var de ska stå?? Har ju ingen plats nånstans, och i bokhyllan, där det vore fint, går de ju inte in pga höjden...

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
936
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit... 2
Svar
34
· Visningar
3 387
Senast: Roheryn
·
R
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 290
Senast: Raderad medlem 147980
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 442
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka