förvirrad

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare DancingFox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 167
D

DancingFox

Var på ett årskontroll för vecka sedan. Vecka senare fick hem räkning på besöket. Ska inte alla läkarbesök för småttingar vara gratis?
Ska kolla med landstinget om det. Hur har det varit för er?:confused:

Sv: förvirrad

Det enda jag betalat för Rasmus är besöket på barnakuten, de kostade 40 kr. Men besöken på BVC har vi aldrig betalat.

Nä, det låter ju jättekonstigt! Jag har heller aldrig betalat för något läkarbesök, tandläkarbesök eller BVC-besök för William. Det kanske har blivit fel i datasystemet.

Det borde vara gratis... enda gången det kostar ska väl vara akutbesök på akuten... men det täcker ju försäkringsbolagen.

i region skåne får numera alla barn över tolv år betala för all sjukvård, 300kr för läkare 100kr för sjukgymnast osv.:cool:
tur att jag tillhör landstinget kronoberg då där det är gratis vård upp till 18.
men så små barn tycker jag låter konstigt att betala för även för att åka till akuten:cry:

Vart bor du?
Jag bor i Stockholm - har aldrig betalt för sonen (nu snart 2,5 år). Vare sig på bvc eller vårdcentral.

Liknande trådar

Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: Araminta
·
Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 108
Senast: Dunet
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
13 671
Kropp & Själ Skrev i en annan tråd om det här men kände att det behövdes en egen tråd. I korta drag har jag hostat i mer eller mindre omfattning... 2
Svar
24
· Visningar
2 428
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka