Fostrets utveckling

Josssefine

Trådstartare
Vill gärna veta lite emr om hur fostrets uveckling ser ut.. När man tex börjar se ben elelr hjärta..Eller liknande..

Sv: Fostrets utveckling

Har lånat en bok på biblioteket nu. Har tyvärr inte den i närheten men jag tror att den heter Hästavel. Där i kan du läsa om de olika stadierna och se lite tecknade bilder.
Har räknat ut att Gentans bebis är ca 7 cm lång nu hi hi :rofl:

Så gå till biblan och låna..

haha japp ska jag göra, men är det någopn som vet när man kan se hjärtat slå? är inte det ett gamsdka tidigt stadie?

Min bebbe är nästan som en kanin! Undrar om det är som en dvärgvädur eller en belgisk jätte?....

Men... Vad har jag för dålig vet isåfall :p

Iof så fråga jag inte mer än "lever fölet, finns det kvar" :p
Trodde inte man kunde se/höra så mkt mer :S

Jag ska ta ett till ultraljud innan 90dygn tänkte jag, när är det försent att göra med ultraljud så man kan se fostret`? Hörde förut att när det blir för stort så ser man ju iaf inget, alltså hela fostret utan då ser man bara delar.

Men... Vad har jag för dålig vet isåfall :p

Iof så fråga jag inte mer än "lever fölet, finns det kvar" :p
Trodde inte man kunde se/höra så mkt mer :S

Jag ska ta ett till ultraljud innan 90dygn tänkte jag, när är det försent att göra med ultraljud så man kan se fostret`? Hörde förut att när det blir för stort så ser man ju iaf inget, alltså hela fostret utan då ser man bara delar.

Det var vet i Flyinge som sa så, de måste väl ändå veta tycker jag.

Jag vill också veta när hur länge man kan göra UL om man kan göra det hela dräktigheter eller om det finns någon "bäst före datum". Mitt sto är ju på ca 120 dagar eller snart 4 månader, om där är något.

Det var vet i Flyinge som sa så, de måste väl ändå veta tycker jag.

Jag vill också veta när hur länge man kan göra UL om man kan göra det hela dräktigheter eller om det finns någon "bäst före datum". Mitt sto är ju på ca 120 dagar eller snart 4 månader, om där är något.

Hehe ok.. Ja klart man vill veta. Visst, nu har min vet en väldigt gammal apparat (10år gammal) så den är inte världens bästa. Men bägge dom ggr vi UL:at (32 dygn och 59 dygn) så har vi sett den lilla saken. Nu sista gången så fick han ingen vidare bild men det har vuxit och allt så det var bara bra med den...

Men som sagt, han sa inget om hjärta osv...

Vilken jätteintressant sida. Hade varit intressant om det fanns någon liknande för föl av "halvblodsstorlek", minihästarnas foster är ju så yttepyttiga om man tittar på storleksangivelserna och jämförelseobjekten. Antar iofs att själva utveckligen av hovar, päls etc. är nästintill identisk men det hade varit intressant att se storleksutvecklingen också för "normalstora" foster.

Badtz Maru - Denna tråd hänger på "halvblodsstorlek" men tjejen som la in länken till miniatyrfostren mena på att man kunde se en vink på hur dom ser ut i en ungefärlig storlek. Jag förstår vad du menar, hade själv velat se hur fostret sett ut i "normal" stl.

Dena enda sida jag har att gå efter är http://www.maremeadows.com/Articles/foaldev.htm

Men hittar du en annan så hojta till :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 388
Senast: Murray
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
234
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka