Bukefalos 28 år!

Fotsvamp som inte försvinner?

sandig

Trådstartare
Vad gör man med fotsvamp som efter 2 engångsbehandlingar fortfarande är kvar?
Den är bättre men inte borta.
 
Ren äppelcidervinäger! ta på en tuss och badda morgon och kväll:up:
Har man återkommande fotsvamp brukar det vara en indikation på att man har mycket svamp i kroppen också.
 
Överväxt av candida i kroppen kan vara skadligt. i vanliga fall finns den i tarmen men äter man tex mycket socker och sånt eller har vissa sjukdomar kan det framkalla överskott av den.
Att dra ner på socker (ta bort) ett tag och tex dricka vatten med äppelcidervinäger kan ta bort överskottet i många fall.
 
Svamp gillar när det är varmt och fuktigt, försök undvika instängda skor och pudra dem du måste ha med svampmedel. Gå utan strumpor inne, och byt strumpor varje dag, tvätta i 60 grader.
 
Svamp gillar när det är varmt och fuktigt, försök undvika instängda skor och pudra dem du måste ha med svampmedel. Gå utan strumpor inne, och byt strumpor varje dag, tvätta i 60 grader.

Det här är viktigt. Om svampen finns kvar i strumpor o skor så smittas du igen o igen o igen.
 
Har du varit noga med att följa anvisningen? Oftast ska man applicera krämen ett flertalet tillfällen efter att symtomen har försvunnit, eller har de aldrig försvunnit helt?

Om du följt anvisningen är det dags att gå till läkaren, egenvårdsavdelningen på apoteket kan inte riktigt hjälpa dig längre.

Slår ett extra slag för det som Luff och Tellani skriver också, det är mycket viktigt för att förhindra återsmitta!
 
Har du varit noga med att följa anvisningen? Oftast ska man applicera krämen ett flertalet tillfällen efter att symtomen har försvunnit, eller har de aldrig försvunnit helt?

Om du följt anvisningen är det dags att gå till läkaren, egenvårdsavdelningen på apoteket kan inte riktigt hjälpa dig längre.

Slår ett extra slag för det som Luff och Tellani skriver också, det är mycket viktigt för att förhindra återsmitta!


Följt anvisningen har jag gjort, och tvättar strumpor i 60 grader. Men hur får man bort det ur skorna??
Det har jag inte tänkt på.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla kloka och erfarna! Jag undrar hur sent i livet astma kan ”växa bort”. Jag är nu 15 år och har haft astma nästan hela livet...
Svar
3
· Visningar
360
Senast: Gnist
·
Samhälle Igår upptäckte jag att SJ appen som jag alltid använt innan visar inte tåg bakåt i tiden så om ett tåg som är försenat inte har märkts...
2
Svar
22
· Visningar
1 050
Senast: 95johsv
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
386
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
805
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp