Ise

Trådstartare
Hej alla kloka och erfarna!

Jag undrar hur sent i livet astma kan ”växa bort”. Jag är nu 15 år och har haft astma nästan hela livet. Jag tar kortison och långtidsverkande luftrörsvidgande morgon och kväll samt ventalastin vid ansträngning och behov. Vad tror ni, är det försent för astman att försvinna eller finns det fortfarande en chans?

Tack på förhand
Ise
 
Hej alla kloka och erfarna!

Jag undrar hur sent i livet astma kan ”växa bort”. Jag är nu 15 år och har haft astma nästan hela livet. Jag tar kortison och långtidsverkande luftrörsvidgande morgon och kväll samt ventalastin vid ansträngning och behov. Vad tror ni, är det försent för astman att försvinna eller finns det fortfarande en chans?

Tack på förhand
Ise

Min astma försvann successivt i 30-årsåldern. Numera tar jag ingen medicin alls.
 
Min astma försvann också runt 35 tror jag. Använde kortisonspray och bricanyl. Var lite känslig ett tag efter, fick lite känningar vid förkylningar, men det försvann också efter ett par år.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej allesammans! Jag har börjat fundera på vad jag skulle vilja jobba med när jag blir vuxen då det börjar närma sig gymnasieval. Ett...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 603
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
10 307
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp