Foxfire pälsglans

Visma

Trådstartare
Jag har en flaska Foxfire pälsglans till häst hemma. Ca ett halvår gammal, kommer inte användas mer då jag inte har häst längre. Min fråga är nu, är det något jag kan använda till hunden? Eller är det olika saker i för hund och häst som inte lämpar sig för annat än just det djurslag den är till för?

Den funkar iaf i ditt eget hår om du har långt :p
Jag tror inte det är några problem att använda på hunden. Lär väl knappast vara något farligt iaf så bara att prova :)
Jag använde en pälsglans jag hade i byxorna på förra hunden för att reda ut tovor. Funkade fint var dock inte samma märke som du har.

Kanske inte lämpligt att ha i ansiktet på hunden, men har hunden tex lång päls på svansen eller under magen borde det ju inte vara några konstigheter att använda det. Jag har hört om flera med långhåriga hundar som använt just pälsglans för att hundarna inte ska bli toviga lika lätt.

Jag använde det till min collie för att slippa tovor bakom öronen,i armhålan och så fanorna bak för att slippa lita av skogen som gärna följde med hem.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 545
Senast: Tiger tok
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
884
Senast: TinyWiny
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 595
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka