• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare amsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 553
A

amsan

Hej alla. Jag har precis kommit upp i de lite högre klasserna i dressyr och skulle vilja köpa en frack. Hittar då bara svarta eller marinblå. Jag vill ha en brun. Någon som vet var man kan få tag på en sån?

Sv: Frack

Jag har för mig att Catherine Haddads världsberömda bruna frack är specialbeställd från Pikeur... men det måste ju finnas "vanliga" bruna frackar, tycker man. Din ridsportsbutik borde rimligen veta. :)

Det är ju en väldigt konservativ sport så jag tror inte att man hittar "vanliga" bruna frackar hur som helst, inte än iaf. Undra vad Catherine Haddad fick betala för att få en specialbeställd sådan från Pikeur.

Kanske inte hur vanligt som helst, nej - inte i Europa i alla fall. Men de finns. Hunters här i USA är ju mycket brunt och rutigt (och tweed!), och i dem högsta klasserna rider man i frack. Hoppa i frack, har du någonsin hört något så löjligt? :D

Jag tror jag skall skicka en förfrågan till den berömda frackägaren för nu blev jag nyfiken.

Det borde väl inte vara mer än nån annan specialbeställning? De lär väl ha brunt tyg till vanliga kavajer.

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 217
Senast: sweep
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
464
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 31